Prema podacima Inspektorata RS-a, republička tržišna inspekcija u prvom polugodištu obavila je 3578 kontrola, od čega su 324 izvršene na osnovi prijava potrošača. Potrošači u RS-u u prvih šest mjeseci ove godine najčešće su se žalili na prodavače koji ne uvažavaju reklamacije za tehničke proizvode, odjeću, obuću i primjedbe na komunalne usluge. Na probleme potrošača u Bosni i Hercegovini upozorio je nedavno i ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović.
On je rekao kako se broj prigovora sve više povećava. - Ovo je alarm za cijelo društvo da se zaštita potrošača mora podići na višu razinu - istaknuo je Šarović. Podsjetio je kako je zakon u ovoj oblasti ranije donesen, ali da je bez obzira na to uporište, stanje zaštite potrošača nezadovoljavajuće. Naglasio je kako je potrebna radikalna promjena kako bi se zaštita potrošača u BiH barem približavala standardima Europske unije. Kada je riječ o kontrolama provedenim u RS-u u prvoj polovini ove godine po konkretnim reklamacijama potrošača, inspektori su izvršili 104 kontrole. Glavni tajnik Udruge za zaštitu potrošača “Reakcija” iz Banje Luke Slaviša Kajkut ističe da svijest potrošača o njihovim pravima još nije na zadovoljavajućoj razini, piše Glas Srpske. - Više od 50 posto žalbi koje smo zaprimili od početka ove godine odnosi se na reklamacije koje trgovci ne uvažavaju nakon što potrošači uvide pogrešku na kupljenom proizvodu. Dosta žalbi dobivamo i na komunalne usluge te neredovito dostavljanje računa za njih - rekao je Kajkut. Iz udruga za zaštitu potrošača diljem RS-a podsjećaju kako su se žalbe potrošača i ranijih godina najčešće odnosile na komunalne usluge i kvalitetu tehničke robe. Upozoravaju potrošače da se prilikom kupnje prvo trebaju informirati o proizvodu. - Nužno je zatražiti račun, pregledati deklaraciju proizvoda i pročitati ugovor ako kupuju robu na rate kako bi znali što potpisuju. U tom slučaju ne može se dogoditi da ih trgovac ili kompanija prevare - navode iz udruge za zaštitu potrošača. Predsjednik Udruge “Futura”, koja se bavi zaštitom potrošača, Marin Bago istaknuo je ranije kako se mora poboljšati pozicija potrošača u svim sektorima jer je riječ o dinamičnoj oblasti. - Potrošači postaju sve svjesniji svojih prava i to im se mora omogućiti - kazao je Bago.•