Analiza

Tržni centri potopili male trgovine, sve više ih se zatvara

Tržni centri potopili male trgovine, sve više ih se zatvara
26.08.2017.
u 21:54
Marjanović kaže da na području banjolučke regije, a i u ostalim krajevima RS, trgovina ima sve manje, iako za njihovo zatvaranje treba mnogo više novca nego za otvaranje
Pogledaj originalni članak

Promet u malim trgovinama širom Republike Srpske i dalje je loš, a tome je doprinijela slaba kupovna moć stanovnika i sve veći broj tržnih centara. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, promet u trgovinama na malo u RS povećan je za svega 2,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. 

Dok vlasnici malih trgovina sitno broje prihode, predstavnici većih marketa i tržnih centara zadovoljno traljaju ruke, piše Glas Srpske. 

Predsjednik Asocijacije samostalnih trgovaca regije Banja Luka Bogdan Marjanović je istaknuo da promet iz godine u godinu opada. 

- I ono malo novca što zarade bude u svibnju i lipnju, kada počne sezona sladoleda i sezonskog voća i povrća. Doduše, prometa ima i u rujnu i listopadu kad djeca krenu u školu, ali i to je malo. Prvo tromjesečje u svakoj godini je katastrofalno, toliko da radnicima, ako ih uopće imaju, jedva budu isplaćene plaće - rekao je Marjanović. 

Dodao je da niti siječanj više nije ono što je bio, jer stanovnici zbog slava i blagdana kućne potrepštine i namirnice masovno kupuju u tržnim centrima. 

- Pitam se kakav će promet biti do kraja godine hoće li ga uopće i biti, jer zbog mraza i suše cijene hrane već divljaju. Kupovat će se sigurno dva puta manje - kazao je Marjanović. Zbog situacije kakva jeste Marjanović kaže da na području banjolučke regije, a i u ostalim krajevima Srpske, trgovina ima sve manje, iako za njihovo zatvaranje treba mnogo više novca nego za otvaranje. 

- Iako svi misle da je najlakše trgovinu otvoriti, zato što je pristojba 35 KM, a rješenje se dobije u roku od 24 sata, nije tako, jer se bez najmanje 2.000 maraka ne može početi raditi. Da bismo otvorili trgovinu, osim robe i prostora, potrebno nam je još mnogo drugih stvari, između ostalog, fiskalizacija kase i balansiranje vaga - kazao je Marjanović. 

U banjolučkog regiji trenutno ima oko 500 trgovina na malo, dok je prije osam godina bilo više od 1.200 ovih radnji. S druge strane direktor trgovačkog lanca "Frukta trade" Duško Reljić je istaknuo da je zadovoljan prometom u prvih šest mjeseci i da je on u odnosu na isto razdoblje prošle godine povećan za 12 posto. 

- To je samo jedan od dokaza da su naši "Kort" marketi iz dana u dan sve više prepoznatljivi kod kupaca. Normalno je da u svemu ovome netko mora i pasti - kazao je Reljić. 

Predsjednik Asocijacije banjolučkih trgovaca Bogdan Marjanović je istaknuo da su, da bi mnoge trgovine stale na noge, od nadležnih tražili da bude povećana prodajna marža na cigarete. 

- Ta marža nema veze s cijenom cigareta niti s državom, nego bi nam uvoznik ili proizvođač cigareta na prodaju ove robe umjesto 1,5 do dva posto davao deset posto marže. To bi nam mnogo značilo, jer mi od prodaje cigareta ne možemo čak isplatiti nijednog radnika - rekao je Bogdanić i dodao da njihove objekte najčešće i pljačkaju radi cigareta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.