Bh. cestama svakodnevno prometuje veliki broj auta, koji su opasni po one koji njima upravljaju, ali i po druge sudionike u prometu, piše Večernji list BiH. Uz sve to, zabrinjavajuća je razina zagađenja zraka, koje uzrokuju auti pa trgovci i serviseri auta smatraju da je vrijeme da država djeluje kako situacija ne bi postala još gora.
Eko-5
Glavni razlog je katastrofalan prosjek starosti auta od 17,5 godina. Tržište auta u BiH, unatrag desetak godina, ide u korist rabljenih auta. Jedan od razloga je naša zakonska regulativa. Iz Ministarstva prometa i veza BiH su za Radiosarajevo.ba dali informaciju da uskoro razmatraju donošenje odluke o ograničenju uvoza rabljenih vozila minimalno Eko-5 karakteristika, ali i određene stavke vezano uz uvoz rabljenih automobila. - Ministarstvo prometa i veza BiH djeluje u skladu s Okvirnom politikom prometa 2016. - 2030. te radi na realizaciji ciljeva, koji se tiču ekološke prihvatljivosti vozila.
Naime, Ministarstvo razmatra donošenje odluke o ograničenju uvoza polovnih vozila minimalno Eko-5 karakteristika. Podsjećamo, minimalni Eko-4 standard je na snazi od 1. travnja 2016., a planirano je da se od 1. travnja 2019. taj standard poveća na Eko-5, u vezi čega se trenutačno provode konzultacije - kazali su iz Ministarstva. Dodatno su objasnili kako je uvođenje zabrane uvoza vozila u BiH, koja ne zadovoljavaju Euro- 4 normu, koja je donesena u okviru odluke o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila pri homologaciji tipa vozila i homologaciji pojedinačnog vozila te za dijelove, uređaje i opremu vozila pri homologaciji tipa, a koja se počela primjenjivati od 1. travnja 2016., znatno ograničila starost vozila koje je moguće uvesti u BiH.
Stroži kriteriji
- Međutim, ovo ograničenje danas je prilično zastarjelo jer to praktično znači da je još moguće uvesti vozilo u BiH koje je staro čak 14 godina. Dakle, ovu odluku bi trebalo inovirati i, ako je moguće, uvesti još strože kriterije - zaključili su iz Ministarstva.