Promovirati turizam istinitim i pouzdanim informacijama

U Mostaru održana konferencija "Mediji i turizam": Mediji imaju ključan utjecaj na izbor destinacija

U Mostaru održana konferencija "Mediji i turizam": Mediji imaju ključan utjecaj na izbor destinacija
20.09.2024.
u 19:15
Pogledaj originalni članak

Važno je raditi na kvalitetnoj i ustrajnoj promociji turizma u suradnji s medijima, poručili su u Mostaru predstavnici medijskih agencija, turističkih zajednica, gospodarskih komora i turističkih agencija iz Bosne i Hercegovine i susjednih zemalja na konferenciji "Mediji i turizam". Konferencija je održana u organizaciji Federalne novinske agencije (Fena) i Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanske županije (HNŽ), u partnerstvu s Gradom Mostarom te pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva okoliša i turizma, piše Večernji list BiH.

Zamjenik ravnatelja Federalne novinske agencije Ilija Musa rekao je kako u doba digitalne transformacije mediji imaju priliku, ali i odgovornost, tematizirati pozitivne aspekte turizma, promovirajući autentičnost, specifičnost i povijesno-kulturnu baštinu naših destinacija.

Kako je objasnio, cilj ove konferencije je uputiti na važnost uloge medija u razvoju turizma, posebice aktualizacijom tema poput doprinosa medija u izboru turističke destinacije, važnosti medija u brendiranju turističke lokacije ili određene atrakcije te medijske komunikacije turističke ponude.

Ulaganja u turizam

Ravnatelj Turističke zajednice HNŽ-a Anđelko Maslać izrazio je zadovoljstvo što se ova međunarodna konferencija održava upravo u Mostaru, navodeći pri tom da je Hercegovačko-neretvanska županija, odnosno Hercegovina, postala stvarna turistička destinacija i da je stala uz bok turističkim destinacijama u okruženju, a posebno na Mediteranu. Istaknuo je da se turizam transformirao u globalnu industriju te da uloga medija u tom procesu postaje sve važnija.

Ulaganja u turizam višestruko se vraćaju i isplaćuju, ali smo dužni ulagati i u infrastrukturu, obrazovanje i ostanak radne snage, u zaštitu naših prirodnih ljepota i kulturnog nasljeđa te u promociju onoga što imamo, poručila je federalna ministrica okoliša i turizma Nasiha Pozder. Dodala je kako su u brendiranju Bosne i Hercegovine kao poželjne, sigurne i posebne destinacije mediji jedan od najvažnijih aktera i njihova je uloga doprinijeti u jačanju povjerenja, promicanju vjerodostojnosti i odgovornosti u turizmu.

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić naglasio je kako nakon pandemije koronavirusa počinje jedan novi model ponašanja turista u svijetu, što se dogodilo i u Mostaru, kada odjednom dođe ogroman broj turista.

- To smo prepoznali, radili na tom svemu i kao rezultat tog rada imamo takozvani Mostar Pass ili turističku karticu Mostara kroz koju nam je ideja napraviti upravo kontrapriču ovom prebukiranju Staroga grada. Naime, da kroz Mostar Pass počnemo upravljati ogromnom rijekom turista koja dolazi u grad - naglasio je gradonačelnik.

Rad konferencije "Mediji i turizam" bio je strukturiran kroz dva panela - "Uloga medija u popularizaciji turističkih destinacija" i "Medijska komunikacija turističke ponude".

Popularizacija turizma

Ravnatelj Fene Elmir Huremović na prvom je panelu, koji je moderirao glavni urednik Dejan Jazvić, naglasio važnu ulogu medija u objavljivanju vjerodostojnih priča i promicanju istinitih informacija o turističkim destinacijama. Rekao je da će Fena rado biti pokretačka snaga za objavljivanje takvog sadržaja kako bi zainteresirali i druge medije te je pozvao turističke djelatnike i agencije na veću suradnju s medijima kako bi se zajedno radilo na promicanju domaćih destinacija.

Hrvatska već ima zavidnu poziciju na turističkoj karti, ali ravnateljica Hine Branka Vojvodić upozorava na izazove s kojima se susreće zbog prevelike ovisnosti o turizmu. Naglasila je da Hina objavljuje veliki broj vijesti o turizmu, godišnje oko tisuću, te je pozvala na odgovorno izvještavanje koje ističe stvarne vrijednosti turističke ponude.

Svoja iskustva o tome kako mediji mogu igrati ključnu ulogu u promociji turizma kroz vjerodostojno izvještavanje podijelio je i Alex Giboi, glavni tajnik EANA-e. Osvrnuo se i na to da je rumunjska novinska agencija snimila videodokumentarac u partnerstvu s turistom iz Irske koji je putovao Rumunjskom, promovirao je i istraživao. Taj dokumentarac sada ima 2,6 milijuna pregleda na YouTubeu, a Giboi kaže da su tako promovirali vlastiti sadržaj, ali i državu.

Rodolfo Cardarelli iz ANSA-e osvrnuo se na specifičnosti talijanskog turističkog sektora, istaknuvši da se mediji u Italiji natječu za pozornost turista i promoviraju turizam kao robu. Kako je dodao, Italija je posebna zemlja kada je u pitanju turizam koji je veliki dio međunarodnog ugleda te zemlje.

Medijska komunikacija

Menadžer za komunikacije USAID-ova projekta "Turizam" Gorčin Dizdar započeo je drugi panel izlaganjem o USAID-ovu projektu "Turizam", gdje je naveo kako riječ o petogodišnjem projektu koji je fokusiran na razvoj turizma, kao i ostalih popratnih sadržaja te da je značajan fokus projekta na marketingu i radu s medijima.

Na panelu je sudjelovala i direktorica agencije Relax Tours Aida Terzić koja je naglasila kako sinergija između medija i turističkih djelatnika može napraviti pomak "da nam se turizam ne događa, nego da se organizira prema krajnjim korisnicima". Kako je kazala, BiH je brojnim turistima bila tranzitna zona na Balkanu, ali se to promijenilo.

Da je turizam jako bitan u pokretanju svih gospodarskih grana u BiH, složio se i potpredsjednik Gospodarske komore FBiH Marko Šantić. Kaže da je to Komora shvatila te da proaktivno sudjeluje u raznim strategijama vezanim uz turistički sektor.

Direktorica Turističke zajednice Grada Tuzle Amra Jaganjac na panelu je govorila kako od Tuzle, koja se smatra industrijskim gradom, pokušavaju stvoriti sliku "drugačije turističke destinacije". Osvrnula se na ulogu medija u kreiranju turističke slike, a istaknula je kako danas tradicionalni mediji i dalje imaju veliku ulogu u promoviranju turizma.

Velik dio svog rada mostarska Zračna luka zasniva na turizmu, poručio je direktor Marko Đuzel. I on je svjestan velike uloge medija u turizmu te stvaranju percepcije u društvu te je dodao kako se posljednje dvije godine uvelike radi na transparentnoj suradnji s medijima. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.