Mostarska zračna luka je u izuzetno teškom stanju i upitno je kada će zrakoplovi ponovno slijetati na mostarsko tlo zbog problema koje su prouzročili pandemija koronavirusa i zatvaranje zračne luke.
Kompanija Eurowings otkazala je čitavu sezonu, tako da ovog ljeta neće biti ključnih letova iz Düsseldorfa i Stuttgarta prema Mostaru, dok su ostali letovi upitni, piše Klix.ba.
Direktor Zračne luke Mostar Marin Raspudić kaže kako se nalaze u jako teškoj situaciji i kako im je nužno potrebna pomoć države.
"Mi smo 2019. godinu završili pozitivnim poslovanjem, pa smo imali jedan mali dio sredstava da rasporedimo u ovoj nepogodi. Iako smo bili zatvoreni i prihodi su bili nula, ipak smo na neki način opstali i vratili smo se na posao. Radimo u smjenama i pravimo planove za dalje", kaže Raspudić.
Naglašava kako su svi radnici dobili plaće za prvih pet mjeseci u punom iznosu s doprinosima, što je bilo teško izvesti.
No, unatoč teškoćama, tvrdi kako nema namjeru otpuštati radnike, ali naglašava da će za opstanak trebati prije svega kratkoročni plan, a kasnije i dugoročni, jer će sve ovo potrajati.
Ističe kako su ogromne posljedice u zračnom prometu i bez pomoći države ne zna što će biti.
"U planu za 2020. godinu promijenili smo naše zahtjeve prema Federalnom ministarstvu prometa, tražeći samo operativne troškove kako bismo opstali. Dobili smo dopis Fly Bosnije i Croatia Airlinesa koji žele raditi“, kaže Raspudić.
No, do tada, kako pojašnjava, treba uraditi sve potrebne pripreme kako bi putnici bili sigurni od virusa. Radnici su se, kako kaže, već svi testirali, ali za ostatak priprema treba još izdvojiti sredstava koja su potrebna.
Ističe kako nema zanimanja putnika i osjeti se uznemirenost te će filozofija biti drugačija.
"Da država nije stala iza Lufthanse, ona bi propala. Očekujemo od Vijeća ministara BiH adekvatnu pomoć. Uz dobru organizaciju, mislim da ćemo se izvući. Nakon toga treba nam dugoročni plan na četiri godine", pojašnjava Raspudić.
Kaže kako će inzistirati da se mostarska zračna luka više koristi za gašenje požara, jer su studije potvrdile kako je idealna za to.
"Nema potrebe da dolaze Crnogorci ili Hrvati i da plaćamo druge pored naših kapaciteta", ističe Raspudić.
Prema trenutnoj dinamici, prema njegovim riječima, može se za 15 dana očekivati nastavak suradnje s Croatia Airlinesom na relaciji Mostar - Zagreb, koja je i prije pandemije imala mali broj putnika. No, sve je to daleko od poslovanja, prema kojem je ove godine planiran rast broja putnika za oko 40 posto. Međutim, događaji vezani za koronavirus donijeli su novi veliki pad i sada projekcije govore kako bi gubitak na kraju godine mogao biti veći od milijun maraka.