U ovoj godini započela je izrada pravilnika o ocjenjivanju i napredovanju učenika u osnovnim i srednjim školama u SŽ, a koji se trenutačno nalazi na javnoj raspravi. Novim pravilnikom propisuje se način praćenja, provjeravanja, vrednovanja i ocjenjivanja učenika osnovnih i srednjih škola, evidentiranje važnih podataka tijekom rada s učenicima, načini provjeravanja njihova znanja, vještina, sposobnosti i primjene stečenih znanja, piše Klix.
Pravilnikom su, između ostalog, definirane i tehnike ocjenjivanja, pa će se tako broj osvojenih bodova na pismenoj provjeri znanja pretvarati u brojčanu ocjenu, i to na način da od 0 do 40 posto bodova daje ocjenu 1, od 41 do 55 posto ocjenu 2, od 56 do 70 ocjenu 3, od 71 do 85 ocjenu 4 i od 86 do 100 ocjenu 5. Novim pravilnikom tretira se i područje vrednovanja i ocjenjivanja učenika s poteškoćama. Tako se navodi kako kriterije vrednovanja učenika s poteškoćama treba prilagoditi sposobnostima i mogućnostima učenika.
Ako učenik ima izražene poteškoće u glasovno-govornoj komunikaciji, omogućava mu se pismena provjera, a ako učenik ima izražene poteškoće u pisanom izražavanju, omogućava mu se usmena provjera u dogovoru s odjeljenjskim vijećem škole.
Uz to, istaknuto je kako nadareni učenik može u jednoj školskoj godini završiti dva razreda.
Kada je riječ o usmenoj provjeri znanja, ona u pravilu ne smije trajati kraće od pet, a dulje od 15 minuta. Kako je u BiH obrazovanje dio nadležnosti županija, tako i svaka županija donosi svoje pravilnike. Tako je, primjerice, HNŽ prošle godine u svibnju donio pravilnik, kompletnu pedagošku dokumentaciju koja je obuhvatila ovu formu, kako su nam kazali iz Zavoda za školstvo HNŽ-a, od opisnih ocjena, zadaća kako se ocjenjuje aktivnost na nastavi, naputaka vezanih za bilo koji predmet, kao i svega što nastavnici moraju činiti u školskoj godini. Pravilnik se provodi već u ovoj školskoj godini, a prošao je kroz procedure javnih rasprava prije samog usvajanja u Skupštini HNŽ-a.