Pravne osobe, kako iz privatnih i javnih kompanija, kao i građani u Bosni i Hercegovini, zbog visokih cijena goriva i ušteda sve više razmišljaju o kupovini električnih automobila.
Tajnica Udruženja za elektromobilnost pri Gospodarskoj komori FBiH Anela Karahasan, kazala je da uštede koje se ostvaruju korištenjem električnih vozila pojačavaju interes za njima.
- Sve je veći broj pravnih osoba, kako privatnih i javnih kompanija, koja korištenje električnih vozila u službene svrhe vide kao ogroman benefit s aspekta ušteda, s jedne strane, te ekološke osviještenosti u pogledu smanjenja zagađenja, s druge strane - navela je Karahasan za Nezavisne novine.
Istaknula je da je u protekle dvije godine elektromobilnost u zemljama EU doživjela veliku ekspanziju i to zahvaljujući subvencijama i brojnim benefitima.
- U BiH tih poticaja dosad nije bilo, ali je neminovno istaknuti da je elektromobilnost malo-pomalo stigla i u BiH. Najbolje govori podatak o broju članica Udruženja za elektromobilnost, kojih je po osnivanju 2019. bilo nekoliko, a sad ih je već oko 40 sa stalnom tendencijom rasta - kazala je Karahasan.
Dodala je kako na ulicama u BiH možemo vidjeti lagani rast broja električnih vozila, a osobito onih koji pripadaju turistima.
- Više nije neobično vidjeti sve veći broj punionica uz objekte, hotele, restorane, tržne centre, što govori u prilog stanju elektromobilnosti u BiH, koja je neminovnost na putu ka smanjenju zagađenja iz transporta - pojasnila je Karahasan.
Navela je da je Udruženje iniciralo Prijedlog odluke o privremenoj suspenziji i privremenom smanjenju carinskih stopa pri uvozu novih električnih i hibridnih automobila, jer bi se tako doprinijelo poboljšanju uvoza ovih vozila, povoljnijim cijenama, većem interesu i unapređenju u pogledu starosne i ekološke prihvatljivosti vozila na ulicama u BiH.
- Suspenzija i smanjenje carina nije dovoljna mjera. Od velikog značaja su i subvencije pri kupovini, koje nemamo - naglasila je Karahasan.
Prema podacima Udruženja za elektromobilnost pri Gospodarskoj komori FBiH, u BiH trenutno imamo oko 173 punionice sa 205 konektora, ali svakodnevno taj broj raste.
- Prošle godine u listopadu je bilo 139 punionica na razini BIH, samim tim za svega nekoliko mjeseci evidentan je rast i pojačan interes. Ipak, veći dio tih punionica su AC ili spore punionice i u privatnom su vlasništvu, to jest u okviru restorana, hotela, trgovačkih centara i slično, što znači da pod hitno treba da olakšamo procedure za izgradnju javnih punionica, a osobito na ključnim koridorima i brzim cestama s težnjom ka izgradnji DC ili brzih punionica na tim lokcijama - stoji u podacima.
Kažu da najviše punionica za električne automobile imamo u Sarajevu, Banja Luci, Mostaru i Tuzli.
Kako je za Nezavisne ranije rekao ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac, Prijedlog odluke o privremenoj suspenziji i privremenom smanjenju carinskih stopa pri uvozu novih električnih i hibridnih automobila bi trebao biti usvojen u Vijeću ministara BiH do kraja ove godine.