Vlada Federacije BiH usvojila je plan komunikacije do kraja 2018. godine koji bi joj trebao omogućiti da do kraja mandata što bolje javnosti predoči i obrani svoje poteze, a posebno reformske mjere koje će nekada biti i bolne, piše Večernji list.
Građani i mediji
Plan komunikacije od 2015. do 2018. godine je strateški dokument kojim se definiraju kratkoročni i srednjoročni komunikacijski ciljevi, ciljne skupine, komunikacijski kanali, osnovne poruke i analiza učinka. Također, definirana je uloga Ureda Vlade FBiH za odnose s javnošću i drugih službi za odnose s javnošću u strukturi federalnih ministarstava i drugih federalnih institucija, navodi se u dokumentima u čijem smo posjedu. Namjera je, kako objašnjavaju u Vladi, da dvosmjernom komunikacijom s građanima FBiH bude izgrađena podrška javnosti aktivnostima federalne Vlade, uključujući i podršku za provedbu strateških projekata i ciljeva razvoja Vlade FBiH. Očekivano, pri izradi plana komunikacije polazišta su bili program rada Vlade Federacije BiH za mandatno razdoblje od 2015. do 2018. i programa rada za ovu godinu. Osnovni ciljevi odnosa s javnošću su usuglašeni i s dokumentom "Koncept ekonomskog razvoja 2014. - 2018. - Ekonomski rast i zapošljavanje". Također, plan se zasniva i na Reformskoj agendi za koju je Vlada Federacije dala suglasnost.
Prva i osnovna eksterna ciljna skupina u komunikacijskom planu federalne Vlade su građani BiH. U planu se ističe kako je neophodno svakodnevno informirati građane o aktivnostima i politikama Vlade FBiH, komuniciranjem stvarati svijest da Vlada pripada svim građanima i da je ona njihov servis koji radi u interesu svih. Druga ciljna skupina su tiskani i elektronički mediji u BiH, koja uključuje novinare, reportere, urednike i producente, piše Večernji list.
Krizne situacije
- Primjenom ovog plana, Ured Vlade FBiH za odnose s javnošću planira strateško i proaktivno angažiranje novinara na provedbi svih općih i eksternih ciljeva. Osim redovitih priopćenja za javnost, najava događaja, izjava službenih osoba (reaktivni pristup), planirano je isključivo uz profesionalni angažman medija, ističe se u planu komunikacije Vlade FBiH. Naravno, razmatra se i mogućnost potrebe za kriznim komuniciranjem jer stanje u Federaciji često iziskuje i PR vještine. Strategija i taktika u kriznom komuniciranju treba se odvijati tako da se maksimalno smanji šteta za imidž Vlade FBiH kada se događaju objektivne ili subjektivne krizne situacije.
- U kriznim situacijama treba na vrijeme i adekvatno informirati javnost.
Kad se javnosti objasne objektivni razlozi (koji su izvan svake razumne sumnje), moguće je izbjeći nekontrolirane radnje (okupljanja, prosvjedi, bojkot, građanska neposlušnost, i sl.), zaključuje se u komunikacijskom planu federalne Vlade za ovaj mandat.