Željeznice Federacije BiH u četvrtak su objavile novi red vožnje koji stupa na snagu u nedjelju 11. prosinca ove godine.
Vlakovi će s povratkom prometovati iz Sarajeva prema Doboju, Zenici, Podlugovima, Kaknju i Maglaju.
Iz Željeznica FBiH je najavljena i linija Sarajevo-Čapljina-Sarajevo, kao i Sarajevo-Konjic-Sarajevo, nakon remonta pruge.
Ipak, ono što je iznenadilo mnoge jeste ukidanje međunarodne linije Sarajevo - Zagreb - Sarajevo, javlja N1.
"Novim redom vožnje za 2016/2017. godinu JP ŽFBiH imale su u planu uvesti "BH vlak" - Talgo garniture u međunarodni i međuentitetski željeznički putnički promet na sljedećim relacijama: Sarajevo - Zagreb, Sarajevo – Ploče, Sarajevo – Vinkovci čime bi se ujedno ostvarila veza s Beogradom, te liniju Sarajevo - Banja Luka", navode u Željeznicama FBiH.
U ŽFBiH ističu kako su dostavili prijedlog da svojim lokomotivama koje ispunjavaju sve potrebne uvjete za prometovanje prugama HŽ i RS, voze do krajnjeg odredišta kako bi se skratilo vrijeme putovanja.
"Nažalost, pregovori nisu dali željeni rezultat iz razloga što su HŽPP i ŽRS odbile sudjelovati u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za Talgo vagone na prugama RH i prugama ŽRS na način kako je to regulirano međunarodnim sporazumom za razmjenu putničkih vlakova u međunarodnom putničkom prometu."
Dosadašnji sporazumi s navedenim tvrtkama bili su isključivo na štetu Željeznica Federacije BiH, smatraju u Željeznicama FBiH.
"Iz tih razloga ŽFBiH uradile su reviziju svih sporazuma i više neće dozvoliti ucjenjivački odnos od strane drugih tvrtki“, izjavio je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.
Nakon uvođenja “Talga” Željeznice FBiH povećale su broj putnika u listopadu za 10% u odnosu na rujan ove godine.
“Željeznice Federacije su spremne nastaviti pregovore kako bi se postigli dogovori oko ponovnog uspostavljanja ukinutih linija. Naš cilj je da suvremenim putničkim vlakom povezujemo cijelu Bosnu i Hercegovinu brzo, sigurno i efikasno. Naš krajnji cilj je da provedbom ovog projekta deblokiramo željeznički putnički promet i tako kreiramo uvjete za uspostavu putničkog prometa između najudaljenijih dijelova naše zemlje, ali i za povezivanje Bosne i Hercegovine s regijom, i Europom”, kazao je Džafić.