Brži i bolji protok prometa

Završetak prvih kilometara brze ceste Lašva – Nević Polje krajem godine

Završetak prvih kilometara brze ceste Lašva – Nević Polje krajem godine
26.08.2024.
u 15:51
Riječ je o dionici brze ceste dugoj 4,8 kilometara, točnije petlji od izlaza iz poslovne zone Vitez do Nević Polja
Pogledaj originalni članak

Osim izgradnje koridora Vc koji će Bosnu i Hercegovinu prometno uvezati u mrežu europskih autocesta, među prioritetima je i gradnja brzih cesta koje će osigurati brži i bolji protok prometa u samoj Federaciji BiH, piše Večernji list BiH.

Složenost gradnje

Prema već objavljenim podacima, u planu je izgradnja i ukupno 516,14 kilometara brzih cesta kroz ovaj bh. entitet. Riječ je o BC Velika Kladuša – Cazin – Bihać, BC Izačić – Bihać – Ključ, BC Lašva – Travnik – Jajce, BC Sarajevska obilaznica LOT 3B, BC Prača – Goražde, BC Mostar sjever – Široki Brijeg – granica RH, BC Turbe – Bugojno – Kupres – Livno – granica RH, BC Doboj – Tuzla (Šićki Brod) te Tuzla (Šićki Brod) – Kalesija – Zvornik. - Budući da koridor Vc ne prolazi kroz sve dijelove države, opredjeljenje Vlade Federacije BiH i JP Autoceste Federacije BiH je izgradnja autocesta izvan koridora i brzih cesta na prostoru cijele Federacije kako bi se omogućio ravnomjeran infrastrukturni razvoj svih županija te kako bi postale još atraktivnije za privlačenje kako domaćih tako i stranih investicija - objasnili su iz Autocesta Federacije BiH koje su nositelj i provoditelj projekta. Kada je riječ o navedenim brzim cestama, njihova realizacija je u raznim fazama – od izrada idejnih projekata do privođenja kraju radova na određenim dionicama. Među onima čije bi dionice među prvima trebale biti stavljene u funkciju svakako je brza cesta Lašva – Nević Polje. Naime, trenutačno se gradi prva faza – LOT 5 u dužini 4,8 kilometara, točnije petlja od izlaza iz poslovne zone Vitez do Nević Polja. Kako su naveli izvođači radova, odnosno tvrtka Hering Široki Brijeg, radovi na ovom dijelu buduće brze ceste kroz Lašvansku dolinu su na vrhuncu. Prvi kilometri mogli bi biti potpuno završeni krajem ove godine. Inače, zahtjevan teren građevinare je primorao na izgradnju više objekata, odnosno četiri mosta i jedan vijadukt, a na nekim potezima duž ove dionice radovima je prethodila regulacija rijeke Lašve i premještanje iz starog u novo korito. Zbog značajne dužine od 25 km i složenosti građenja te velikih financijskih potreba projekt brze ceste Lašva – Nević Polje podijeljen je u pet LOT-ova, a iz Autocesta Federacije su istaknuli kako su prioritetno poduzeli aktivnosti za izgradnju LOT-a 4 kroz poslovnu zonu Vitez. Riječ je o dionici dugoj pet kilometara.

Značaj za županiju i FBiH

Brza cesta Lašva – Nević Polje podrazumijeva još i LOT 1 Lašva – Kaonik dužine 5,83 km, a na kojem bi trebalo biti izgrađeno šest mostova, tri tunela, petlja s CN Lašva; zatim LOT 2 Kaonik – Selište dužine 4,4 km s ukupno pet mostova, COKP, petljom s CN Kaonik te LOT 3 Selište – petlja Vitez dužine 3,78 km s dvama mostovima i petljom. Izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje dugoočekivani je projekt Srednjobosanske županije koji će nakon završetka biti od velike koristi građanima koji putuju kroz ovaj dio Federacije BiH jer će im omogućiti izbjegavanje gužvi kroz poslovnu zonu i skratiti put. Prometnica će imati veliki značaj i za gospodarstvo jer će osigurati brži i sigurniji prijevoz roba k drugim gradovima i državama. Vrijednost ugovorenih radova na dionici LOT 5 iznosi oko 75 milijuna maraka, a financirani su namjenskim sredstvima iz federalnog proračuna. Inače, financiranje brzih cesta u Federaciji BiH vrši se iz proračuna Federacije BiH. Vlada FBiH svake godine donosi odluku o usvajanju programa utroška dijela sredstava "Kapitalni transferi javnim poduzećima – transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta" utvrđenih proračunom FBiH. Sredstva su namijenjena za financiranje troškova projektiranja, eksproprijacije, radova i nadzora, objasnili su iz JP Autoceste FBiH.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.