Danas u 17 sati po našem vremenu uz sučev zvižduk službeno počinje 22. po redu Svjetsko prvenstvo u nogometu. Četiri godine od one nevjerojatne Rusije, kada je Francuska postala prvak, a Hrvatska viceprvak svijeta, puno toga se promijenilo, piše Večernji list BiH.
Primjerice, sama činjenica da nije dugo, toplo ljeto, već prelazak iz jeseni u zimu, značajno mijenja situaciju. Međutim, uzbuđenja ne manjka jer ovo je natjecanje takvog karaktera da ga vole i stari i mladi, i muškarci i žene.
Iako je prošlo dugih 10 godina otkad je BiH prvi i posljednji put igrala na SP-u, imat će ovdašnji žitelji za koga navijati jer tu je Hrvatska s velikom navijačkom bazom u BiH, a onda i Srbija, ali i druge zemlje koje su zapele za oko ovdašnjem stanovništvu. A je li počela euforija kada je u pitanju konzumerizam, koji je redovito aktualan u vrijeme kada se igraju velika natjecanja? Kako doznajemo, kupuje se unatoč rastu cijena. Roštilji, grickalice, slastice, sokovi, pivo..., sve to je nekako neizostavni dio navijačkog dekora.
Zanimljivo istraživanje
Koliko Svjetsko prvenstvo utječe na samu prodaju proizvoda pojedinih poduzeća koja su svoje proizvode prilagodila potrebama ljudi i navijača koji prate drugi najveći događaj na svijetu, pokazuje i istraživanje koje su radili Marina Gregorić, Karlo Kovačić i Ekaterina Blinova.
Prema podacima istraživanja koje su radili u povodu Mundijala 2018. godine, među ostalim, navode: - Prema obrađenim sekundarnim podacima, najveći dobitnik Svjetskog prvenstva svakako je sama FIFA zahvaljujući organizaciji događaja koji je globalno prepoznat i popraćen. Tu zaradu FIFA ostvaruje najviše zahvaljujući prodaji televizijskih prava. Nakon FIFA-e najveći dobitnik je zemlja organizator Svjetskog prvenstva.
I rezultat je imao veliki utjecaj na nacionalna gospodarstva. - Tako je ispadanje njemačke nogometne reprezentacije već u prvom krugu natjecanja loše utjecalo na njemačko gospodarstvo. U Hrvatskoj je za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva vladala prava euforija. Nakon obrade primarnih podataka koji su prikupljeni anketnim ispitivanjem dobiven je zaključak da su hrvatski stanovnici konzumirali više hrane i pića u tih mjesec dana, koliko je trajalo prvenstvo, no nakon prvenstva euforija je splasnula. Ispitanici tvrde kako bi takav uspjeh trebalo iskoristiti za promociju države u svijetu - navedeno je.
Imat ćemo u čemu uživati
U svom zaključku autori studije naveli su da su Svjetsko nogometno prvenstvo najbolje iskoristila poduzeća koja su novim i inovativnim kanalima promocije i distribucije svojih proizvoda i usluga ponudila obožavateljima nogometa točno ono što bi korisnike moglo zadovoljiti i unaprijediti njihovo iskustvo praćenja Svjetskog nogometnog prvenstva. Spektakl je pred vratima i zasigurno ćemo imati u čemu uživati. •