U Zagrebu je održan znanstveni skup pod nazivom “Valorizacija intermodalnoga logističkoga koridora Ploče - Mostar - Sarajevo - Vukovar”. Iako sami događaj nije izazvao veliko zanimanje javnosti, iz dokumenata se može iščitati kako se razgovaralo o više nego ozbiljnim temama, piše Večernji list BiH.
O toj temi govorilo je više od 20 akademika i doktora znanosti, a ono o čemu se raspravljalo otkriva strategiju razvoja prometnih koridora u regiji. Prethodni planovi razvoja prometne infrastrukture - ekstenzije transeuropske mreže u zapadnom Balkanu i SEETO mreže, podrazumijevali su da će ulaskom Bosne i Hercegovine u Europsku uniju paneuropski koridor Vc (Ploče - BiH - Osijek - Budimpešta) postati dio transeuropske prometne mreže TEN-T.
Promjene plana
Međutim, dijelom zbog sustavnog zanemarivanja prometnog, a konzekventno ekonomskog i društvenog razvoja regija istočne i južne Hrvatske u nacionalnim strategijama te zbog nedostatnoga diplomatskog angažmana na Bečkom summitu u rujnu 2015., u sklopu kojega su (re)definirane ekstenzije transeuropske prometne mreže TEN-T u području zapadnog Balkana, od koridora Vc ostala je u razvojnom planu samo dionica Ploče - Sarajevo koja se ujedno asignira kao konekcija na Mediteranski koridor TEN-T mreže.
Cijeli tekst čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH...