U današnjem ubrzanom tempu života često zaboravljamo na sitnice koje mogu dugoročno utjecati na trajnost i pouzdanost našeg automobila. Koliko puta ste ušli u automobil u žurbi, bez puno razmišljanja, i odmah upalili motor? No, upravo u tom trenutku činimo grešku koja može smanjiti vijek trajanja važnih dijelova motora.
Pri paljenju automobila pomoću kontaktnog ključa, mnogi vozači nesvjesno rade grešku. U jednom potezu ubacuju ključ u bravu i odmah ga okreću do krajnjeg položaja, aktivirajući elektropokretač. Ovakav način paljenja otežava proces i može izazvati hidrodinamičko opterećenje u sustavu ubrizgavanja goriva, što negativno utječe na pouzdanost i trajnost brizgaljki. Također, naglo paljenje motora povećava dinamičko opterećenje, što dodatno opterećuje motor.
Kod starijih automobila s karburatorskim benzinskim motorima, bilo je prihvatljivo odmah nakon umetanja ključa okrenuti ga do krajnjeg položaja. Kod starijih dizelaša, vozači su, osobito zimi, morali pričekati nekoliko sekundi dok se lampica grijača u pretkomorama za izgaranje ne ugasi, piše Auto portal.
Međutim, novi automobili opremljeni su elektronskim sustavom ubrizgavanja goriva i ECU modulom, koji prilagođava radne parametre motora. Upravo zbog toga je potrebno pričekati 1-2 sekunde nakon davanja kontakta, kako bi se sustav pravilno pripremio za paljenje. Kontrolne lampice trebaju se upaliti, kazaljke na instrumentima zakrenuti, a potom ugasiti kontrolne lampice.
Kod vozila s kontaktnim ključem, važno je pričekati 2-3 sekunde dok se lampice ne ugase, a instrumenti završe svoj ciklus. Za to vrijeme uspostavlja se početni tlak goriva i optimalni startni parametri motora. Na taj način osigurava se glatko i sigurno paljenje. Automobili s gumbom za paljenje koriste upravljački modul koji registrira pritisak na gumb i automatski odgađa paljenje za 1-2 sekunde, što omogućuje optimalnu pripremu motora.