Niti godinu dana nakon što im je ponuđen, većina sveučilišta i fakulteta u Bosni i Hercegovini nije pokazala interes za poseban računalni program Ephorus, koji otkriva plagijate raznih dokumenata.
Mogućnost interneta
Iako je općepoznata činjenica da studenti, ali i profesori, obilato koriste mogućnosti interneta, te da se u radovima koje i jedni i drugi potpisuju nalazi uglavnom tuđa „pamet“, odnosno prepisani sadržaji drugih autora, visokoobrazovne ustanove u BiH ne žele kupiti program koji bi im omogućio da suzbiju ovu pojavu.
Program Ephorus je svjetski lider u pružanju usluga prevencije neovlaštenog korištenja tuđih pisanih radova – plagijarizma, a od prošle godine je dostupan i u Bosni i Hercegovini.
Interes uprava naših visokoobrazovnih ustanova je izostao, iako i konkretna istraživanja govore da plagijarizam u BiH „cvjeta“. Ephorusovo istraživanje od prije nepune dvije godine, koje se sastojalo od analize 100 studentskih radova različitih vrsta prikupljenih s deset različitih fakulteta u BiH, polučilo je vrlo indikativne rezultate. Naime, svaki drugi pisani rad predan profesorima u BiH sadržavao je više od 70 posto sadržaja izravno kopiranog s interneta, knjiga ili drugih izvora.
Prisutnost plagijata
-Prisutnost plagijarizma u obrazovnim procesima u Bosni i Hercegovini rezultat je, kako kulturološke tolerancije prisutne na ovim prostorima, ali i još više dosadašnje nemoći profesora kada je u pitanju efikasna provjera istih. Profesori i obrazovne institucije jednostavno nisu bili u mogućnosti nositi se s promijenjenim okruženjem, gdje su seminarski, diplomski i svi drugi radovi dostupni već u dva-tri klika, izjavio je predstavnik Ephorusa Boris Cigler.
Prave razloge nezainteresiranosti naše akademske zajednice za mogućnosti Ephorusa treba tražiti u činjenici da bi, osim studentskih plagijata, ovaj program mogao razotkriti i profesore „prepisivače“. Javna je tajna da mnogi predavači na bh. fakultetima prave skripte i priručnike koji se skoro u cijelosti sastoje od preuzetih sadržaja drugih autora, ali bez navođenja autorstva.