Odlaskom s vlasti Stranke za BiH i njezina predsjednika Harisa Silajdžića priča o gradnji velike pomorske luke u blizini Neuma, čiji je on bio najveći zagovornik, unatoč protivljenju lokalnog stanovništva, nije pala u zaborav.
Milijuni za luku u Neumu
Dapače, milijunski projekt oko kojeg su koplje lomili isključivo političke elite u BiH, a ponajmanje struka, našao se i u programu razvoja međunarodnih plovnih putova na rijeci Savi, u pomorskom akvatoriju u Neumskog zaljevu, koji je napravila Vlada Federacije BiH. Premda se od gradnje luke u Neumu zbog pritiska lokalne zajednice, nedostatka novca i kvalitetnog projekta privremeno odustalo, njezina gradnja ipak se spominje u Strategiji razvoja Federacije BiH 2010.-2020. U dokumentu se naglašava da su obavljene su aktivnosti s Vladom Kraljevine Španjolske i Ministarstvom prometa i veza BiH oko definiranja koncepta izrade i realizacije projekta pomorske strategije BiH. U okviru toga su završeni projekti “Uspostavljanje osnova za osnivanje pomorske uprave u BiH“ krajem 2007. godine i litografska studija područja Klek-Neum 2008. godine. Pripremljen je i potprojekt formiranja pomorske administracije i registra brodova BiH.
More duboko 24 metra
Među strateškim ciljevima koji se spominju u razvoju prometa u vodnom sektoru su donošenje zakona o unutarnjoj i pomorskoj plovidbi BiH, nastavak radova na izradi pomorske strategije BiH, uspostava pomorske uprave BiH i sustav upravljanja vodnim prometom, kao i realizacija odgovarajuće pomorske infrastrukture u Neumu. Unatoč upozorenjima lokalne vlasti da bi gradnja pomorske luke u Neumu, namijenjene za uplovljavanje teretnih brodova prouzročila ekološku katastrofu, ponovno se počela razmatrati ova problematika. Spominje se studija koju su napravili Omer Ajanović iz Ministarstva vanjskih poslova i Nedžad Ajanović, službenik UN-a za hranu i poljoprivredu, koji tvrde da s morskom dubinom od 24 metra Neum ima sve prirodne uvjete za gradnju luke. Od svih jadranskih luka Neum ima najbližu prirodnu, komparativnu vezu morske luke - u Neumu i riječne luke - na Savi u Brčkom, koja vezom s Dunavom predstavlja najrentabilniju prometnu rutu za sve zemlje središnje i jugoistočne Europe.
PONAVLJANJE PRIČE
Gradnja Luke u Neumu opet na dnevnom redu
Dubina mora oko Neuma veća je nego u riječkoj luci. Predviđa se luka za ulazak teretnih brodova
Još nema komentara
Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.