Iznos od 60 milijuna maraka Federalna direkcija za ceste planira ove godine uložiti u obnovu magistralnih cesta u Federaciji BiH. Ove godine, kako je za sarajevske medije izjavio direktor Federalne direkcije cesta, bit će uloženo u sanaciju 30 dionica, u cestu od Posušja do Širokog Brijega, potom za jadranske magistrale kod Neuma, cestovni pravac M-17 od tunela Vijenac do Zenice i od Žepča do Doboja, te za magistralni pravac Lašva - Travnik.
Kašnjenje radova
Premda građani prilikom registracije vozila za održavanje prometnica izdvajaju dobar dio novca i za sanaciju cestovnih pravaca u Federaciji BiH, direkcija se zadužuje putem kredita. Ravnatelj Federalne direkcije cesta Ljubo Pravdić i dalje tvrdi da je novca za održavanje i rekonstrukciju cesta sve manje.
Iz proračuna se za održavanje cesta izdvaja svega 3,9 posto, što je 15 milijuna konvertibilnih maraka manje nego prije tri ili četiri godine. Dok u direkciji hvale program rekonstrukcije prometnica, do tada niti jedno inspekcijsko tijelo nije kaznilo tvrtke koje su probile sve zacrtane rokove za dovršetak započetih radova. Jedan takav primjer vidljiv je na vrlo frekventnoj prometnici Mostar - Široki Brijeg, gdje su radovi na rekonstrukciji trebali biti završeni do 22. prosinca, a i danas dio puta stoji neasfaltiran.
Spomenimo da je istraživanje Europskog programa za procjenu cesta (EuroRAP) kvalitetu prometnica u BiH ocijenilo najlošijim u Europi, čak lošijom i od prometnica u Albaniji.
Ceste iz 70-ih
Više od 96 posto asfaltiranih prometnica najvećim djelom je izgrađeno u okviru programa rekonstrukcije i modernizacije cesta u BiH u razdoblju 1968. do 1972. godine za potrebe tadašnjeg opsega prometa. Nedovoljna širina kolnika, veliki nagibi, oštri prečnici krivina te brojni drugi čimbenici doprinose da su operativne brzine na cestama u Bosni i Hercegovini oko 50 kilometara na sat, kao i s niskom razinom prometne usluge, što za posljedicu ima velik broj prometnih nezgoda, a samim tim i povećanje troškova.
PLANOVI
I rekonstrukcija dionice Široki Brijeg - Posušje najavljena u 2011.
Iz proračuna se za održavanje cesta izdvaja svega 3,9 posto, što je 15 milijuna konvertibilnih maraka manje nego prije tri ili četiri godine
Još nema komentara
Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.