Trinaest mladih pučkoškolaca iz osnovnih škola HNŽ-a, koji nastavu slušaju na hrvatskom jeziku, s istančanim i uvježbanim osjećajem za izgovorenu riječ, davali su sve od sebe da “pogode” ton, intonaciju, stanke, tempo, intenzitet, mimiku i geste, kako bi slušatelju, pored informacije, prenijeli i svoje osjećaje.
Jedno od planiranih
Sve se to događalo na natjecanju učenika osnovnih škola pod nazivom “Krasnoslov”. Natjecanje je organizirao Zavod za školstvo Mostar, a prije ovog održana su i školska natjecanja te su se jučer publici, ali i ocjenjivačkom sudu, predstavili samo oni najbolji.
- Ovo je jedno od niza natjecanja koje je Zavod planirao provesti tijekom ove nastavne godine. Danas su se natjecali učenici četvrtih razreda osnovnih škola devetogodišnjeg obrazovanja, i prema mišljenju ocjenjivačkog suda, pokazali su zavidnu razinu. Važno je što u svim natjecanjima sudjeluju sve škole, a nastavnici daju sve od sebe kako bi njihovi učenici pokazali što bolje rezultate, rekao je ravnatelj Zavoda Jago Musa.
- Krasnoslov je interpretativno čitanje ili govorenje napamet književnoumjetničkog teksta tako da se izražavaju vlastiti doživljaji i razumije tekst. Dakle, potrebno je prenijeti osjećaje koje je pjesnik opjevao u pjesmi, pojasnili su iz ocjenjivačkog suda, koji je pratio i vrednovao natjecanje pobjednika školskih natjecanja.
Najbolji u krasnoslovu
Tako su Andreja Pehar, stručna savjetnica u Zavodu za školstvo Mostar; Lidija Jerković, stručna savjetnica u Zavodu za školstvo Mostar i Cvija Goluža, učiteljica Osnovne škole Stolac zaključili da je najbolji učenik Treće osnovne škole Mostar Ante Škegro, koji je recitirao “Riječi”, pjesmu Zlate Kolarić-Kišur i izražajno pročitao basnu Vlade Halovanića, “Lav i miš”. Drugo mjesto pripalo je Jani Zovko iz OŠ Silvija Strahimira Kranjčevića (“Indijska basna”, “Lav i zec”, i pjesma Ratka Zvrke “Majka”), a treći Nikša Šilić, OŠ Ilije Jakovljevića, govorio je stihove Vladimira Nazora “Stari dome” i Hrvatsku bajku, Dinke Juričić.