PUŽEVIM KORACIMA

Nema rješenja za financiranje čak 185 kilometara autoceste

špica
mw.nl
18.05.2012.
u 11:51

BiH još ne zna iz kojih će sredstava graditi više od polovine koridora Vc

Bh. vlasti još nisu riješile pitanje financiranja izgradnje čak 185 od ukupno 336 kilometara autoceste na koridoru Vc. To se može zaključiti iz najnovije informacije o aktivnostima na izgradnji koridora Vc, koju je Ministarstvo prometa i veza BiH dostavilo državnom Parlamentu.

Idejni projekt

Financijskog rješenja za sada nema za 46 kilometara koridora Vc koji prolazi kroz RS. U tijeku je izrada glavnih projekata za pojedine poddionice. Očekuje se pokretanje procedure za izbor koncesionara ili utvrđivanja javno-privatnog partnerstva za izgradnju dionice, koja počinje u Vukosavlju, a završava u Karuši.

Dionica od Doboj Juga do Ozimice kod Žepča duga je 28 kilometara. Idejni projekt za ovu dionicu je urađen, a trasa definirana. Međutim, još nisu osigurana financijska sredstva za izgradnju. Studija izvodljivosti je pokazala da je najbolje rješenje za izgradnju model javno-privatnog partnerstva. Financiranje nije riješeno ni za sljedeću dionicu, od Ozimice do Zenice u dužini od 33 kilometra.

Nadalje, dionica od Vlakova do Tarčina bi se trebala graditi odmah nakon izbora izvođača radova, ali i ovdje se pojavio problem, jer su ponude znatno skuplje od planiranih. Kada je u pitanju dionica od Tarčina do Mostara u dužini od 68 kilometara, problem je, također, što se ne može pronaći rješenje za njezino financiranje, jer je zbog zahtjevnosti radova nedovoljno isplativa.

Politika, a ne financije, problem je za dionicu od Mostara do Počitelja, dugu 37 kilometara. Čeka se dogovor o položaju trase.

Bez suglasnosti

- Nacrt prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za FBiH (PPPPO) značajno mijenja položaj ove trase u širem području Blagaja. Ovaj prostorni plan je uz ozbiljne primjedbe Ministarstvo prostornog uređenja dostavilo u parlamentarnu proceduru, prihvaćen je od Zastupničkog doma Parlamenta FBiH, a skinut je s dnevnog reda Doma naroda. Činjenica je da se na osnovi položaja trase iz PPPPO, a bez suglasnosti vlasti Grada Mostara i HNŽ-a koji daju suglasnosti i provode eksproprijaciju, ne može ostvariti izgradnja dionice Mostar - Počitelj, navodi se u informaciji Ministarstva.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?