Općina Orašje pokušava skromna proračunska sredstva nadomjestiti aktivnim apliciranjem za razne projektima prekogranične suradnje, te unutar Bosne i Hercegovine. Uz projekt suradnje VIOR na planu turističkog unaprjeđenja i očuvanja kulturne prirodne baštine svojega kraja, općina Orašje infrastrukturnim projektima nastoji podići kvalitetu života tog pograničnog područja.
Za ceste 180.000 KM
U suradnji s međunarodnom organizacijom UNDP na temelju Memoranduma o razumijevanju, a u okviru provedbe zajedničkog programa Standardizacije upravljanja zaštitom životne sredine u Bosni i Hercegovini, oraška je općina započela proces izrade lokalnog akcijskog plana za zaštitu životne sredine (LEAP).
Projekt će se realizirati u suradnji sa UNDP-om koji se do sada na području cijele Posavine potvrdio brojnim uspješnim projektima, a šesteročlana radna grupa i LEAP koordinator pratit će ukupnu aktivnost.
Općini će dobro doći i sredstva od naplaćenih godišnjih naknada za izdavanje GSM licence u 2011. godini, u ukupnom iznosu od 180.000 konvertibilnih maraka od Federalnog ministarstva prometa i veza za projekt cestovne mreže. Sredstva će usmjeriti za prvi dio četvrte faze izgradnje ceste Orašje-Ugljara-Kostrč-Matići (130.000 KM-a), a za sanaciju dijela Devete i Šesnaeste ulice u Orašju utrošit će 50.000 KM-a, doznajemo u općinskom poglavarstvu.
Primjeren izgled grada
Na izgledu grada općinska uprava može još puno toga poraditi. Gradska jezgra i dalje je opterećena parkiralištima(uzrok prometnih zbog izlaženja unatrag, vozila se oštećuju zbog stiješnjenih mjesta) i niz drugih manjkavosti. U usporedbi s drugim gradovima, gdje su takva mjesta sa gradskom upravom postala glavnom šetnicom sa primjerenim jednoobraznim izgledom, oraška Treća ulica pretvorena je u parkiralište sa šarenim izborom svih mogućih stilova gradnje. Na sreću, zahvaljujući poduzetnicima, učinjeno je puno na pristojnom izgledu pojedinačnih građevina.
Kada je infrastrukturno uređenje županijskog središta Orašja u pitanju, treba istaknuti uređenje zaobilaznice oko Orašja koja vodi od starih školskih objekata, uz županijske institucije, do jedinog oraškog kružnog toka koji je značajno poboljšao i rasteretio prometnu komunikaciju na tom području. Zona je postala prepoznatljiv dio grada, jer je uz putni smjer, a izgrađena je i staza za pješake i bicikliste, a sve je praćeno pojasom ukrasnog drveća. Lijepa za oko i funkcionalna u isto vrijeme, prometnica je postala glavna šetnica Orašana. Hoće li Općina nastaviti taj projekt te ga od kružnog toka dovesti pored crkve do Druge ulice ( s početka priče), ostaje za vidjeti.
dobro je raditi i graditi-mi koji smo vani svaki puta uocimo da je nesto i ucinjeno a veseli nas kad se to moze s ponosom reci nase je. ima puno zelja i prioriteta te je nemoguce svima udovoljiti s toga svi na izbore i traziti one koji ce i provoditi obecano.