Projekti

Orašje uskoro postaje grad po mjeri svakoga čovjeka

infrastruktura
Marko Mišković
02.02.2012.
u 11:15

Kružni tok u Orašju značajno je rasteretio prometni komunikaciju, slijede nove sanacije cesta

Općina Orašje pokušava skromna proračunska sredstva nadomjestiti aktivnim apliciranjem za razne projektima prekogranične suradnje, te unutar Bosne i Hercegovine. Uz projekt suradnje VIOR na planu turističkog unaprjeđenja i očuvanja kulturne prirodne baštine svojega kraja, općina Orašje infrastrukturnim projektima nastoji podići kvalitetu života tog pograničnog područja.

Za ceste 180.000 KM

U suradnji s međunarodnom organizacijom UNDP na temelju Memoranduma o razumijevanju, a u okviru provedbe zajedničkog programa Standardizacije upravljanja zaštitom životne sredine u Bosni i Hercegovini, oraška je općina započela proces izrade lokalnog akcijskog plana za zaštitu životne sredine (LEAP).

Projekt će se realizirati u suradnji sa UNDP-om koji se do sada na području cijele Posavine potvrdio brojnim uspješnim projektima, a šesteročlana radna grupa i LEAP koordinator pratit će ukupnu aktivnost.

Općini će dobro doći i sredstva od naplaćenih godišnjih naknada za izdavanje GSM licence u 2011. godini, u ukupnom iznosu od 180.000 konvertibilnih maraka od Federalnog ministarstva prometa i veza za projekt cestovne mreže. Sredstva će usmjeriti za prvi dio četvrte faze izgradnje ceste Orašje-Ugljara-Kostrč-Matići (130.000 KM-a), a za sanaciju dijela Devete i Šesnaeste ulice u Orašju utrošit će 50.000 KM-a, doznajemo u općinskom poglavarstvu.

Primjeren izgled grada

Na izgledu grada općinska uprava može još puno toga poraditi. Gradska jezgra i dalje je opterećena parkiralištima(uzrok prometnih zbog izlaženja unatrag, vozila se oštećuju zbog stiješnjenih mjesta) i niz drugih manjkavosti. U usporedbi s drugim gradovima, gdje su takva mjesta sa gradskom upravom postala glavnom šetnicom sa primjerenim jednoobraznim izgledom, oraška Treća ulica pretvorena je u parkiralište sa šarenim izborom svih mogućih stilova gradnje. Na sreću, zahvaljujući poduzetnicima, učinjeno je puno na pristojnom izgledu pojedinačnih građevina.

Kada je infrastrukturno uređenje županijskog središta Orašja u pitanju, treba istaknuti uređenje zaobilaznice oko Orašja koja vodi od starih školskih objekata, uz županijske institucije, do jedinog oraškog kružnog toka koji je značajno poboljšao i rasteretio prometnu komunikaciju na tom području. Zona je postala prepoznatljiv dio grada, jer je uz putni smjer, a izgrađena je i staza za pješake i bicikliste, a sve je praćeno pojasom ukrasnog drveća. Lijepa za oko i funkcionalna u isto vrijeme, prometnica je postala glavna šetnica Orašana. Hoće li Općina nastaviti taj projekt te ga od kružnog toka dovesti pored crkve do Druge ulice ( s početka priče), ostaje za vidjeti.

Ključne riječi

Komentara 2

KO
kolovoz
21:55 02.02.2012.

dobro je raditi i graditi-mi koji smo vani svaki puta uocimo da je nesto i ucinjeno a veseli nas kad se to moze s ponosom reci nase je. ima puno zelja i prioriteta te je nemoguce svima udovoljiti s toga svi na izbore i traziti one koji ce i provoditi obecano.

PA
park
20:59 03.02.2012.

Orašje se gradi na uštrb Odžaka , koji je prije rata bio Berlin za Orašje , ali narod Odžački se budi !?? Za rad par Adz-eovski guzica iz Odžaka cijela Općina pati , al ne još dugo , na izborimaa će mo reći šta mislimo ?

Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?