Premijer platformaške Vlade Nermin Nikšić proteklog je tjedna jedinu morsku općinu u BiH označio od posebnog interesa za federalni entitet. I doista - Neum ima posebno značenje, ne samo za entitet Federaciju nego cijelu državu i zbog odnosa s Republikom Hrvatskom te nekoliko otvorenih pitanja koja se vezuju uz morsku granicu, kao i gradnju Pelješkoga mosta ili pak eventualnu promjenu planova oko ulaska na teritorij BiH s nastavkom gradnja A-1 autoceste, Dalmatine kod Neuma.
Oko toga od ranije postoji spor koji još uvijek nije okončan, napose oko gradnje mosta budući da su postojale bojazni da bi mogao poremetiti planove o gradnji teretne pomorske luke u ovome mjestu. Da se radilo i još uvijek radi o ozbiljnim planovima koji čekaju realizaciju, svjedoči i studija koje su vlasti BiH platile, no koja nikada nije realizirana. Naime, riječ je o studiji naručenoj od tvrtke iz Španjolske koja je potvrdila da bi Neum mogao postati luka.
Ova studija nikada nije ugledala svjetlo dana, a rađena je i na temelju nekih drugih istraživanja. Pri tome je potvrđeno da postoji odgovarajući gaz za uplovljavanje teretnih brodova, kao i dovoljan prostor da se smjeste lučki objekti. U sve te planove sarajevske politike ne uklapa se nikako izgradnja Pelješkoga mosta koji bi bio smetnja većim brodovima za uplovljavanje u Neum.
Na znanstvenim skupovima tim povodom, međutim ,nitko nije dao za pravo gradnju teretne luke u Neumu. Prije svega jer bi na taj način bio potpuno uništen mali dio obale koju ima BiH i onemogućen specifični životinjski i biljni svijet, a poglavito zato što za takvo što nema nikakvog racionalnog objašnjenja izuzev pokušaja da se parira vlastima Hrvatske s kojima nije do kraja razriješeno pitanje luke Ploče i korištenja tamošnje imovine. Valja reći da su vlasti u Neumu s odbojnošću komentirale ovakve i slične inicijative koje nikada nisu prestajale postojati.
U tome kontekstu pokušavalo se podvaliti dokumente sigurnosne službe o izlazu na otvoreno more što je zagovarao Pomorski institut s Ostrošca kod Jablanice.