Stanje u 8 općina

Raste zadovoljstvo građana pruženim uslugama u općinama

Martinović
Pero Zelenika
08.05.2010.
u 11:43

Projekt upravne odgovornosti (GAP) proveo je istraživanje mišljenja građana o pružanju usluga u općinama i gradovima u BiH

Činjenica da su općinske razine vlasti najbliže građanima, stavlja iznimnu odgovornost na njih, radi postizanja visokih standarda djelotvornosti prilikom pružanja usluga. Bitan moment za stvaranje prigoda za građane i općinska tijela vlasti je rad u partnerstvu, kako bi utvrdili i realizirali kratkoročne prioritete, ali i dugoročne ciljeve. Koliko zaista građani sudjeluju u radu u općinskim vlastima te koliko su zadovoljni pružanjem usluga?

Provedena istraživanja

Projekt upravne odgovornosti (GAP) proveo je istraživanje mišljenja građana o pružanju usluga u općinama i gradovima u Bosni i Hercegovini. Istraživanje je provedeno u 80 općina i gradova (72 partnerske općine i osam kontrolnih općina). Posljednja anketa provedena je tijekom listopada 2009. godine, a u nekim općinama ovakva istraživanja rađena su i od 2005. godine.

U općinama s više od 30.000 stanovnika uzorak je predstavljao 300 obavljenih razgovora i popunjenih upitnika s građanima, a u općinama s 15.000 do 30.000 stanovnika uzorak je bio 200 obavljenih razgovora. Sudionici u anketi su bili građani izabrani po metodi slučajnog izbora iz populacije definirane kao izravni korisnici administrativnih općinskih usluga. Anketirani su samo građani koji koriste usluge dva-tri puta godišnje i više dok su anketari bili stariji od osamnaest godina, uglavnom studenti društvenih znanosti i s mjestom stalnog boravka u općini u kojoj se anketa provodila.

Visok postotak

Iskazano zadovoljstvo građana pružanjem općinskih usluga prema istraživanju koje je proveo Projekt upravne odgovornosti (GAP) nas svakako veseli jer je to dobrim dijelom i rezultat rada nas koji smo zaposleni u općinskoj administraciji. Ova anketa govori o javnosti rada kao jednom od najvažnijih načela funkcioniranja lokalne zajednice. Svima nam je jasno da demokracije, pogotovo na ovoj lokalnoj razini, ne može biti bez javnosti rada općinskih tijela uprave, kao i interaktivne komunikacije između lokalne uprave i građana. Visok postotak zadovoljstva građana spram postojeće općinske vlasti, čak više od 80 posto, prema istom istraživanju rezultat je koji ne samo što pruža zadovoljstvo nego i obvezuje na daljnji, još bolji i transparentniji rad, rekao je savjetnik načelnika općine Široki Brijeg za odnose s javnošću mr. sc. Drago Martinović.

Ovakva istraživanja se rade jednom godišnje, a rezultati se uspoređuju s podacima iz prethodnih istraživanja i uspostavljaju se inicijalni rezultati za buduća istraživanja i kompariranja za potrebe općina.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?