ŠKOLSTVO

Samo dva učenika u HNŽ-u odlična iz engleskog jezika

učenici
VL FOTO
03.06.2010.
u 09:45

Od maksimalnih 34 boda prosjek osvojenih bodova i matematike u završnim razredima osnovne škole u HNŽ-u je 13,49

Zavod za školstvo Mostar prvi put je ove godine proveo izvanškolsko testiranje učeničkih postignuća iz nastavnih predmeta matematika i engleski jezik u osmim razredima osnovne škole. Testiranje je istodobno obavljeno u svim osnovnim školama HNŽ-a u kojima se nastava izvodi na hrvatskom jeziku; 24 škole, 71 odjel, odnosno 1800 učenika. Organizator, ali i provoditelj cijelog projekta bio je Zavod za školstvo Mostar, koji je uložio izniman napor u ovom pilot-projektu koji se u svijetu već godinama provodi.

Loši rezultati

Kada bi se po najblažim kriterijima zaključivale ocjene, tada bi iz matematike, od 1711 testiranih, čak 480 (41 posto) imalo zaključnu ocjenu nedovoljan, a tek njih 10 bi imalo zaključenu peticu. Usporedbe radi, na prvom polugodištu odličan uspjeh iz matematike dobio je 181 učenik, a 199 je imalo zaključenu jedinicu. Ništa bolje rezultate nisu postigli učenici iz testa engleskog jezika. Od 1575 učenika osmih razreda koji su učili engleski jezik, nedovoljan uspjeh imaju 202 učenika. A kada su u pitanju odlični, tada bi tek dva učenika imala zaključnu ocjenu odličan, oba učenika iz OŠ Antuna Branka Šimića iz Mostara. Podatak kako je na prvom polugodištu 388 učenika imalo odličan uspjeh, govori o kriterijima kod zaključivanja ocjena.

-Na temelju rezultata ispitivanja imate informacije o razini znanja učenika na kraju osmog razreda osnovne škole. Naše i vaše je razmotriti rezultate i poduzeti odgovarajuće korake, rekao je ravnatelj Zavoda za školstvo Jago Musa na prezentiranju rezultata pred ravnateljima osnovnih škola. Nakon statističke obrade i analize rezultata, djelatnica Zavoda Zorica Bruck detaljno je pojasnila rezultate testa.

Neodgovornost učenik

Od maksimalnih 34 boda prosjek osvojenih bodova i matematike u završnim razredima osnovne škole u HNŽ-u je 13,49 (40 posto), što je iznenadilo i ravnatelje, a i djelatnike Zavoda. Gledajući po školama, tu su škole koje su prosječno osvojile 6,75 bodova, pa do najboljih škola koje su osvojile 18,94 boda.

-Izgleda da učenici nisu navikli na ovakav oblik testiranja, posebice se ne snalaze kada su ponuđeni odgovori. Posebice bih istaknula da su učenici neodgovorno ušli u rješavanje zadataka. Zapravo, mnogi su napuštali testove daleko prije nego što je istekao rok. To su samo neki od uzroka ovako poražavajućim rezultatima, rekla je Mirsada Pravdić, profesorica matematike, koja je sudjelovala od pripreme preko provedbe do analize rezultata testiranja. Značajnije bolji rezultati nisu ni iz engleskog jezika. Tako je od 35 mogućih bodova prosjek na županijskoj razini 16,90 bodova. I tu se rezultati od škole do škole razlikuju. Najbolja škola osvojila je 19,78, a najlošija 10,87 bodova. -Testiranju se pristupilo nepripremljeno. Rekli su kako su testovi lagani i izlazili su već nakon dvadesetak minuta. Međutim, rezultati su više nego loši. No, moram naglasiti kako ova analiza nije top-lista škola, to je samo poticaj da se izvrši analiza i poduzmu potrebne mjere, rekla je Marija Ćavar, profesorica koja je u testiranje uključena od samog početka.

Premda su rezultati loši, svi su se složili da je ovo jedan od najvećih projekata koji treba nastaviti i u sljedećim godinama i iz drugih predmeta.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?