Federalne vlasti nastavljaju se tijekom cijeloga mandata ponašati na način kako su uspostavljene, kršenjem propisa i preuzimanjem nadležnosti županija i općina ne obazirući se na bilo kakve primjedbe sudskih presuda pa čak i odluka institucija s nižih razina vlasti. Svi ti potezi vode se samo s jednim ciljem unitarizacije većeg entiteta te stavljanjem pod nadzor svih resursa i upravljanjem isključivo iz Sarajeva. Tim potezima, uloga županija pa i općina se nastoji obesmisliti i ostvariti potpunu prevlast bošnjačkog naroda koji je brojniji u Federaciji BiH. Postoji niz primjera.
Jasne ovlasti
Samo novim zakonom o šumarstvu prema upozorenjima većinskih hrvatskih županija ‘povrijeđena su prava županija’.
Hercegovačko-neretvansko županijsko ministarstvo upozorilo je i pozvalo federalne vlasti da ne poduzimaju mjere koje su protivne Ustavu Federacije BiH i vode potpunom dokidanju nadležnosti županija. I dok je razumljivo da za takve odluke dižu ruke bošnjačke stranke iz političke platforme, nerazumljivo je da protiv interesa županija glasuju ministri i zastupnici HSP-a i Narodne stranke Radom za boljitak. “Ovo ministarstvo, po tko zna koji put, upoznalo je sve relevantne institucije u Federaciji BiH da se zakonodavna aktivnost Federacije ne može odvijati na dosadašnji način donošenjem neustavnih zakona i nepoštovanjem procedura za njihovo donošenje”, upozorili su iz resornog ministarstva u HNŽ-u kojemu je na čelu Donko Jović. Dodaje se da će neozbiljan pristup važnom zakonu imati za posljedicu ponovno nemogućnost provedbe i nesređivanja stanja u oblasti šumarstva.
Ne poštuju sud
“Začuđujuće je da nitko i ne istražuje odgovornost pojedinih osoba koje su na javnim dužnostima i koje bi trebale štititi interese države Federacije i državne imovine, a koji su doveli do takvog kaosa u oblasti šumarstva kojega je teško ispraviti i pričinili milijunske štete po državne šume i oštetili federalni i županijske proračune, precizira Jović. Zatražio je od vlasti Federacije da obustavi donošenje zakona o šumama ‘budući da je korištenje prirodnih bogatstava sukladno Ustavu Federacije BiH zajednička nadležnost federalne i županijske vlasti dok se na trajnoj osnovi ne postigne dogovor’. Valja reći kako je Ustavni sud već 2009. godine presudio u interesu općina da su narušeni njihovi interesi u oblasti primjene zakona, no u praksi općine nikada nisu dobile financijsku zadovoljštinu.