Jedna prijedorska pekarnica u središtu grada odlučila je svojim kupcima ponuditi jučerašnji kruh po cijeni od 0,60 maraka. Radnice pekare Princ u Ulici kralja Petra Prvog Oslobodioca kažu da se kruh star jedan dan po cijeni upola manjoj od prosječne cijene svježeg kruha odlično prodaje.
Počeli prije deset dana
- Počeli smo jučerašnji kruh prodavati prije desetak dana. Još malo će se prodavati više starog nego svježeg. Niti je nas sramota prodavati ga, niti je kupce sramota. I mi radnici ga kupujemo - rekle su radnice. Cijene kruha u pekarnicama su uglavnom od 1,10 do 1,40 maraka. Skuplje kruhove rijetko više tko kupuje. Proizvodnja pekarskih proizvoda po sadašnjim prodajnim cijenama nije isplativa, te postoji mogućnost da kruh u Republici Srpskoj ponovno poskupi, poručili su pekari iz ovog entiteta. Ništa bolja situacija nije ni u Federaciji BiH.
Svaki dan se ponavljaju prijetnje o novim poskupljenjima, a vlada je nemoćna u pokušaju bilo kakve intervencije i smirivanja stanja na tržištu. Ekonomisti su ustvrdili kako su aktualnu krizu vlasti dočekale nespremne, te kako je stanje, ali i kvaliteta robe u robnim rezervama trebala biti daleko bolja. Činjenica da je većina građana spremna na kupovinu starog kruga dovoljno govori u kakvoj situaciji se nalazimo. Zbog toga je pokrenuta ideja o otvaranju socijalnih trgovina širom Bosne i Hercegovine, a jedna takva je prije nekoliko dana otvorena u Sarajevu.
Mensud Lakota, koji je pokretač ideje, zajedno s timom ljudi radi na projektu socijalnih trgovina u BiH, prodavaonica u kojima mogu kupovati svi oni čija su mjesečna primanja manja od 500 maraka. U njima se nalaze domaći proizvodi po manjim cijenama, a interes za ovakvu vrstu trgovina se brzinom munje širi cijelom državom.
Dolazak u Mostar
- Neka nam samo daju prostora, mi ćemo trgovine otvarati u svakom gradu u BiH jer zaista postoji potreba za tim. Neka nam u Mostaru gradske vlasti samo osiguraju prostor, mi ćemo u roku od nekoliko dana otvoriti socijalnu trgovinu - rekao nam je Lakota. Istaknuo je kako se građanima na ovakav način konkretno pomaže, te im se barem djelomično olakšava situacija i smanjuju se učinci strahovitog divljanja cijena. - Ovo je jedan od način zaštite potrošača koji odmah daje rezultate. Želimo raditi na projektima čiji će se učinci vidjeti odmah - zaključio je Lakota.