Američki proizvođač zrakoplova Boeing blago je podigao procjenu kineske potražnje za zrakoplovima u idućih 20 godina, računajući s brzim oporavkom kineskog gospodarstva od pandemije i rastom sektora diskontnih prijevoznika i e-trgovine.
Kineske zrakoplovne kompanije trebat će 8.700 novih zrakoplova do 2040. godine, što je 1,2 posto više nego se predviđalo prošle godine, a njihova bi vrijednost prema kataloškim cijenama trebala dosegnuti 1.470 milijardi dolara, navodi kompanija u priopćenju objavljenom u četvrtak.
Povećanje od 1,2 posto ipak je znatno slabije u odnosu na prošle godine prognozirani 6,3-postotni rast potražnje, koji je Kinu označio kao 'svijetlu' točku na tržištu zrakoplova na vrhuncu mjera zatvaranja širom svijeta radi suzbijanja epidemije koronavirusa.
Unatoč povremenoj pojavi covida 19 u pojedinim dijelovima zemlje, kinesko zrakoplovno tržište manje-više se vratilo pretpandemijskim razinama, no državne granice i dalje su gotovo zatvorene, a broj međunarodnih letova na razini je tek dva posto pretpandemijske razine.
Tržište zračnog prijevoza tereta raste pak zahvaljujući procvatu e-trgovine, olakšavajući muke Boeingu koji ima problema s prodajom putničkih zrakoplova zbog trgovinskih napetosti i prizemljenja spornog 737 MAX-a nakon dvije teške nesreće.
Direktor Boeingove prodaje u Kini Richard Wynne ističe prilike za značajno proširenje međunarodnih ruta na udaljene destinacije i kapaciteta za zračni prijevoz tereta, te dugoročni potencijal za rast niskobudžetnih prijevoznika.
Američka kompanija procjenjuje i da će kineskoj floti zrakoplova u idućih 20 godine biti potrebne komercijalne usluge u vrijednosti gotovo 1.800 milijardi dolara.