Europski odbor za zaštitu podataka priopćio je u srijedu da je donio obvezujuću odluku kojom se vlasniku Facebooka i Instagrama Meti zabranjuje korištenje osobnih podataka korisnika za ciljane reklame.
Nalog "uvodi zabranu obrade osobnih podataka za ciljano oglašavanje na pravnim osnovama ugovora i legitimnog interesa u cijelom Europskom ekonomskom prostoru", priopćio je Europski odbor za zaštitu podataka (EDPB), prenosi France 24.
Naredba je uslijedila nakon što je Meta u ponedjeljak priopćila da će korisnici Facebooka i Instagrama u Europi od ovog mjeseca moći kupovati pretplate za korištenje društvenih mreža bez ikakvog oglašavanja.
- Meta je već najavila da će građanima u EU-u i Europskon ekonomskom prostoru dati priliku da odobre, a u studenome će ponuditi model pretplate u skladu s regulatornim zahtjevima - rekao je predstavnik Mete.
Odluka EDPB-a prisiljava irsko regulatorno tijelo za podatke, koje ima nadležnost nad poslovanjem Mete u Europi, da u roku od dva tjedna poduzme konačne mjere po tom pitanju, a zabrana će stupiti na snagu sedam dana kasnije.