Klikanje opcije “like” iliti “sviđa mi se” na društvenoj mreži Facebook pretvoreno je u moćno političko oružje. Korišteno je u maniri informacijskog ratovanja u kampanjama za američke predsjedničke izbore i za referendum o izlasku Velike Britanije iz EU, pokazuje dosad najdetaljnija serija članaka u kojoj londonski Guardian otkriva kako su tvrtka Cambridge Analytica i partneri pobrali podatke o oko 50 milijuna korisnika Facebooka i na temelju njih razvili algoritme koji mogu odrediti psihometrijski profil svakog korisnika Facebooka i birača na izborima.
Zviždač Chris Wylie, koji je radio za tvrtku Cambridge Analytica, opisao je Guardianu kako je ta tvrtka zlouporabila podatke neovlašteno prikupljene s Facebooka i kako su predstavnici te tvrtke neistinito svjedočili u istragama u SAD-u i u Velikoj Britaniji. Kompanija Facebook prozvana je da je znala za masovan neovlašteni upad u podatke koje prikuplja od korisnika, ali da nije ništa učinila. Istražno povjerenstvo u britanskom parlamentu pozvalo je, nakon Guardianovih otkrića, i Marka Zuckerberga, osnivača i direktora Facebooka, da svjedoči pred povjerenstvom.
Tvrtka Cambridge Analytica bila je angažirana u kampanji Donalda Trumpa i u referendumskoj kampanji za Brexit, pomažući tim kampanjama da vrlo precizno ciljaju pojedine birače, čije je preferencije tvrtka mogla prepoznati na temelju psihometrijskog profila izrađenog prema njihovu ponašanju na Facebooku.