Povezivanje bi stvorilo treću najveću svjetsku automobilsku skupinu po prodaji vozila nakon Toyote i Volkswagena.
To bi također dvjema tvrtkama dalo razmjere i priliku da dijele resurse u suočavanju s intenzivnom konkurencijom Tesle i spretnijih kineskih rivala, kao što je BYD.
Spajanje Honde, drugog po veličini japanskog proizvođača automobila, s Nissanom, brojem tri, bilo bi najveće preoblikovanje u globalnoj automobilskoj industriji otkako su se Fiat Chrysler Automobiles i PSA spojili 2021. kako bi stvorili Stellantis u ugovoru vrijednom 52 milijarde dolara.
Manji Mitsubishi Motors u kojoj je Nissan najveći dioničar, također je razmatrao pridruživanje i odluku će donijeti do kraja siječnja, rekle su kompanije.
Izvršni direktori sva tri poduzeća održali su zajedničku konferenciju za novinare u Tokiju.
"Uspon kineskih proizvođača automobila i novih igrača dosta je promijenio automobilsku industriju. Moramo izgraditi sposobnosti za borbu s njima do 2030., inače ćemo biti poraženi", rekao je izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe, navodeći tehnološke trendove elektrifikacije i autonomne vožnje.
Dvije bi kompanije ciljale na zajedničku prodaju od 191 milijardu dolara i operativnu dobit od više od 19 milijardi dolara putem potencijalnog spajanja, rekli su.