ISIL propaganda

Islamska država regrutira romantičnim porukama i obećanjima, evo kako

26.07.2017.
u 21:07

Što je to što je utjecalo na mladu djevojku poput Linde W.* da se baci u ruke armije "Islamske države"? Čini se da mnoge djevojke koje padaju na ISIL propagandu, vjeruju da su na svijet došle s ulogom herojskih borkinja ili supruga i majki, koje ideologiju Islamske države trebaju prenijeti na dalje generacije. Ne zvuči baš primamljivo? Ne, jer to dolazi u sasvim drugačijem pakiranju, piše Deutche Welle.

Mačići i ljubavne priče

"Postoji posebna kampanja samo za žene i djevojke", kaže Susanne Schröter, etnologinja frankfurtskog sveučilišta koja istražuje islamsko društvo. Kod vrbovanja ženskih članica, teroristička organizacija predstavlja svoju romantičnu stranu.

Oni koriste blogove na kojima predstavljaju ljubavne priče djevojaka koje stižu u "kalifat" i herojskih božjih ratnika. "Posebno su uspješne video priče u kojima se borci ISIL-a maze s mačićima", kaže Schröter. Poruka toga je sljedeća: Džihadista nije samo jak i hrabar, nego je i zaštitnik pun ljubavi i nježnosti. Moguće da je ISIL Lindu privukao upravo takvim jednim videom.

"ISIL ima uspješan odjel za društvene mreže", objašnjava stručnjakinja za ISIL Susanne Schröter. "Uspješan" nije samo zbog toga što aktivno koristi sve moguće društvene mreže kao što su Facebook, Twitter, Youtube, Instagram i Snapchat, nego i zbog toga što se džihadisti direktno obraćaju svojoj ciljnoj grupi.

Šesnaestogodišnja Linda W. iz saksonskog gradića Pulsnitz je tipičan primjer njihove ciljne grupe, za koju je ljupki i romantični sadržaj na društvenim mrežama i napravljen. "To je kontrast u odnosu na okrutne video sadržaje kojima se regrutirau mladi muškarci", objašnjava Schröter.

Na internet stranicama ISIL-a razgovara se i o smislu života. "Razgovor može početi s jednostavnim interesom za islam, ali tu se netko u stvari ipak nada odgovoru o smislu života", kaže sociolog Stephan Humer, koji se bavi istraživanjem terorizma i ekstremizma na internetu.

Na samom početku ISIL-a, kada se prisutnost terorističkih organizacija na internetu još uvijek nije istraživala, Humer i njegove kolege su ustanovili da pretraživanje posebnih pojmova na internetu, kao što su "džihad" ili "šerijat" brzo dovode do internet stranica koje imaju veze s ISIL-om.

"Pri tome ciljaju na slučajne pretrage", kaže Humer. Upravo tako je ISIL dolazila do svih onih koji su bili imalo zainteresirani, te su im onda predstavljali svoju ideologiju. "Tko je želio saznati još više, njega su usmjeravali na interent forume, gdje je prvi put mogao da komunicira s ljudima", kaže Humer.

Zajedništvo, oslonac i obitelj

"To je klasična psihologija", dodaje sociolog Humer: Bilo da je to u super marketu, u džamiji ili na online forumu, ako nekoga izravno pitate je li potrebna pomoć, traži li nešto ili želi da zna, taj će uvijek češće ponudu i prihvatiti.

"Ono što ISIL nudi je zajedništvo i oslonac, a upravo to mladi ljudi najčešće i priželjkuju", kaže Humer. Obećanje glasi: Dođi kod nas, jer mi ispunjavamo sve želje.

Mladi ljudi na početku ne vjeruju da je to put za ratno područje tzv. "kalifata". "Na mlade koji su već u procesu redikalizacije, teško je utjecati", kaže etnologinja Schröter. Je li Lindin ISIL nestvarni svijet razrušen iskustvima koje je stekla u Mosulu, danas nitko ne zna reći.

* Njemačka učenica Linda W. uhićena je prošli tjedan u Mosulu skupa sa još 19 ISIL-ovih borkinja. Ona je iz svog rodnog grada Pulsnitz nestala u ljeto 2016. godine, kratko nakon što je prešla na islam. Saznalo se da je na internetu bila u kontaktu s članovima ISIL-a. (op. redakcije)

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije