pokrenuli peticiju

Japankama je dosta: Sve jača kampanja protiv 'štikli' na poslu

KIM KYUNG-HOON/REUTERS/PIXSELL
04.06.2019.
u 16:13

Gotovo 19.000 ljudi diljem Japana potpisalo je peticiju kojom traže ukidanje pravila o odijevanju za žene, u skladu s kojima one na radno mjesto moraju doći u cipelama s visokim potpeticama, prenosi BBC.  

Peticiju je pokrenula Yumi Ishikawa, koja tvrdi da je u tvrtki u kojoj je bila zaposlena za vrijeme radnog vremena morala nositi visoke potpetice. Njezini tvitovi postali su viralni, a podijelilo ih je više od 30.000 korisnika ove društvene mreže.

BBC podsjeća da su godine 2015. jednu Londončanku, zaposlenu na recepciji, poslodavci poslali kući jer je odbila nositi 'štikle' na radnome mjestu. 

U Japanu se ovim povodom vodi kampanja s hashtagom #KuToo. Naziv je nastao kombinacijom japanskih riječi - kutsu, što znači cipele i kutsuu, što znači bol. Naziv kampanje dijelom je povezan i s pokretom #MeToo, prenosi Kyodo News.  

Sudionici kampanje kažu da se u Japanu visoke potpetice smatraju obveznim dijelom outfita, osobito kad se djevojka javlja na natječaj za novi posao.

"Nadam se da će ova kampanja promijeniti društvene norme i da se žene neće smatrati nepristojnima ako na posao dođu u cipelama s ravnim potplatima, poput njihovih kolega", rekla je Ishikawa koja se bavi i glumom. Kampanja, čiji je cilj pokrenuti promjene kada su posrijedi pravila odijevanja za žene, nije novost.

Britanska glumica Nicola Thorp, zatražila je promjenu pravila o odijevanju u Velikoj Britaniji nakon što su od nje 2016. u jednoj financijskoj tvrtki tražili da na radnome mjestu nosi cipele s visokim potpeticama.  

Tada je dobila privremeni posao te je odbila ispoštovati pravila odijevanja tvrtke. Nakon napisa u medijima tvrtka je izmijenila pravila odijevanja za žene.

Kanadska pokrajina Britanska Kolumbija godine 2017. ukinula je pravilo po kojemu žene na posao moraju dolaziti u cipelama s visokim potpeticama, uz objašnjenje da su pritom u opasnosti od fizičkih ozljeda. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije