“Velik broj dijelova tijela upućuje na to da je došlo do jake eksplozije u avionu prije nego je letjelica udarila u tlo”, kazao je egipatski istražitelj agenciji Sputnik. Ruski tabloid LifeNews objavio je nalaze forenzičara koji su ustvrdili da su putnici u predjelu repa aviona poginuli od ozljeda izazvanih eksplozijom.
Tijela koja su pronađena bila su prekrivena opeklinama, koje su tijelo prekrivale čak 90 posto. Osim toga, na dijelovima tijela pronađene su čestice metala.
Putnici u prednjem dijelu aviona umrli su od drugačijih uzroka: iskrvarenja, šoka, otvorenih ozljeda glave, fraktura i slično. Ipak, agencija TASS javlja da istražitelji u početku istrage nisu pronašli tragove ozljeda nastalih uslijed eksplozije. Službenih podataka i izvještaja još nema, ali neimenovani američki izvor kazao je da su njihovi sateliti snimili bljesak iznad Sinaja, netom prije nego je avion pao. To se moglo dogoditi zbog udara rakete ili pak požara odnosno eksplozije unutar aviona. Ipak, tragovi rakete nisu uočeni. “Ne može se ni sa potpunom sigurnošću reći da se avion uistinu raspao u zraku niti jesu li ozljede nastale uslijed eksplozije ili pak u trenutku udara u tlo”, kazao je stručnjak za avijaciju Dr. Anil Padhra s London’s Kingston fakulteta.
Avion je možda pao i zbog eksplozije motora koji je netom završio uspinjanje, a kada je najopterećeniji, objašnjava Padhra za RT. Spomenuo je još jedan mogući uzrok koji je mogao izazvati tragediju, a to je bespilotna letjelica, odnosno dron nekih tajnih službi. “Postoji mogućnost da je došlo do sudara s dronom koji je snimao područje i skupljao informacije. Avion je letio iznad ratne zone, a znamo da dronovi mogu postići tu visinu”, kazao je stručnjak.
Avion je, u trenutku sudara prešao visinu od 9.000 metara.
Stručnjaci su do sada razmatrali nekoliko mogućih uzroka nesreće:
Islamska država
Ova teroristička organizacija preuzela je odgovornost za napad. Kazali su da je to njihova osveta za intenzivne ruske zračne udare u Siriji. Ipak, ovo nije vjerojatno jer, kako ističu stručnjaci za terorizam, militanti u tom području nemaju oružje kojim mogu “skinuti” metu s visine veće od tri do četiri tisuće metara. Koriste, naime, samo ručno-prenosivo protuzračno oružje.
Eksplozivna naprava u avionu
Američki Stratford tvrdi da egipatske sigurnosne službe često primaju mito putnika koji pokušavaju izbjeći kontrolu na ulazu u avion. Osim toga, kontrola prtljage nije dovoljno kvalitetna u toj zemlji.
Mehanički kvar
Postoje spekulacije o tome da je uzrok nesreće istrošenost materijala ili pak korozija, što podupire teoriju o raspadu aviona u zraku. Ipak, egipatski istražitelji tvrde da zapravo nema nepobitnog dokaza da se avion doista i raspao u zraku.
Osim toga, novinari su doznali da je isti taj avion 2001. godine udario repom o pistu prilikom slijetanja. Rep je navodno popravljen, no posljedice su ostale.
Ruski pilot Andrej Litvinov u izjavi za Kommersant istaknuo je da je uzrok sinajske tragedije starost i ranija oštećenost aviona i njegovih dijelova. Ljudska greška kao mogući uzrok nesreće brzo je odbačena.