Papa Franjo sjedi u četvrtom redu u dvorani Pavlinskog doma Božanskoga Učitelja u mjestu Ariccia pokraj Rima, gdje se s članovima rimske kurije nalazi na duhovnim vježbama za korizmu. Papa bez trona, bez posebne sjedalice, bez posebnog mjesta. Jednostavno sjedi u klupi, u četvrtom redu, zajedno s ostalim kardinalima i biskupima s kojima se od 9. do 14. ožujka povukao na duhovne vježbe. U godinu dana papa Franjo nije izmijenio svoj stil, nije postao “izolirani poglavar s posebnim privilegijama”, već je nastavio živjeti s drugima. I ne samo to, već je i druge “primorao” na prihvaćanje njegova stila ponašanja. Dan nakon što je izabran za papu, Bergoglio je otišao u hotel platiti iz svoga džepa račun za boravak u njemu prije konklave. Sada članovi kurije svoj boravak u domu u Aricciji plaćaju iz svoga džepa.
Prošla je godina dana od pozdrava kojim se novi papa Franjo predstavio vjernicima: “Dragi braćo i sestre, dobra večer!”. Nedjeljom tijekom angelusa nam priželjkuje dobar objed, pozdravlja nas i dalje s dobar dan, odnosno s pozdravom s kojim se obični smrtnici svakodnevno pozdravljaju. Papa Franjo osvojio je srca vjernika, ali ostavio je hladnima mnoge u Crkvi i Vatikanu. Živi i ostat će živjeti u domusu Santa Marta, vatikanskom hotelu, u kojem objeduje zajedno s ostalim gostima, uzima sam kavu na automatu. Kazao je kako je izabrao živjeti u domu da se ne bi osjetio izoliranim u papinskim odajama, ali ima i onih koji drže da je to odlučio i radi sigurnosti. Novinar lista Corriere della Sera Massimo Franco upravo je objavio knjigu o papi Franji i Vatikanu za pisanje koje je istraživao i u Argentini, gdje je naišao na priču kako je jedna starija osoba preporučila Papi da prije negoli bilo što stavi u usta hranu dade kušati nekom psu. Ima i onih koji kažu kako Franjo uzima kavu na automatu zato što bi u nekoj drugoj, pripremljenoj samo za njega, moglo biti i otrova.
Predsjednik vatikanskog dikasterija za zakonske tekstove kardinal Francesco Coccopalmerio kaže kako je Papa svojim ponašanjem osvojio vjernike, ali takvo njegovo držanje “zaziva kritike onih koji, legitimno, na sve to gledaju drukčije“. Sveti Otac mora biti na distanci, mora se i pompoznije oblačiti, a Franjo se previše približio ljudima i, uz ostalo, zadržao je svoj biskupski križ, a nije uzeo papinski zlatni. Massimo Franco drži kako još nema javnih kritika na Franjino ponašanje jer uživa veliku popularnost, ali mnogi čekaju neku njegovu grešku kako bi započeli uzdizati svoj glas. Spočitavaju mu i što previše govori o socijalnoj nepravdi, a premalo o bioetičkim temama. Mnogi crkvenjaci, pa i političari vezani uz te crkvenjake, koji su svakodnevno isticali vrijednosti koje oni smatraju nepovrijedivima, ostali su bez svojih križarskih tema i osjećaju se napuštenima.