Zatvaranje starog mosta u Bad Schandau u Saskoj nije samo razlog za nezadovoljstvo među stanovnicima, već i za pad lokalne ekonomske snage. U Bad Schandau je u studenom 2024. godine zatvoren stari most preko rijeke Elbe. Most je važna poveznica između okružnog grada Pirne i češkog grada Děčína. Bez njega, Bad Schandau je podijeljen na dva dijela.
MDR izvještava da stručnjaci iz saskog ministarstva infrastrukture ne očekuju brzo ponovno otvaranje mosta ove godine. Privremeni most bit će vjerojatno spreman tek 2026. godine. Trenutno se provode mjerenja, a planiranje bi moglo započeti za tri tjedna, izjavio je šef Odjela za mobilnost Stephan Berger za MDR.
Dva od tri poduzeća prijavljuju pad prihoda
Ovo je loša vijest za tvrtke u tom području. Gotovo trećina lokalnih poduzeća strahuje za svoju ekonomsku egzistenciju, izvještava Industrijska i trgovinska komora. U anketi provedenoj na terenu, 61 posto sudjelujućih tvrtki izjavilo je da su njihovi prihodi opali od zatvaranja mosta. Devet posto je reklo da su već izgubili zaposlenike. Zbog zatvaranja mosta, potrebno je putovati duže, čak i do 50 kilometara, piše Fenix-magazin.
Troškovi koje uzrokuje vrijeme putovanja ne utječu samo na zaposlenike, već i na troškove prijevoza. – To jasno pokazuje da se nalazimo u situaciji koja nadmašuje ono s čim smo se susretali tijekom poplava i požara, rekao je predsjednik IHK-a Lukas Rohleder.
Tvrtke su prilagodile svoje planove isporuke i proizvodnje, a vozila će koristiti na obje strane rijeke Elbe. U anketi je sudjelovalo 400 od 4.000 pozvanih tvrtki.
Izgradnja novog mosta koštat će do 100 milijuna eura
Okružna uprava planira povećati broj trajekata za putnike. Michael Geisler (CDU) najavio je to prema MDR-u. Trenutno su trajekti besplatni za stanovnike i putnike. Vozači automobila i dalje moraju putovati 20 kilometara do Pirne, gdje se nalazi sljedeći most.
Izgradnja trajnog zamjenskog mosta preko rijeke Elbe u Bad Schandauu, prema Bergerovim podacima, koštat će oko 70 do 100 milijuna eura. Uz to dolaze troškovi za dio mosta preko željezničke pruge Dresden – Prag, kao i eventualni troškovi rušenja. Iako zatvoreni most ne prijeti urušavanjem, postoje ozbiljna oštećenja na građevinskoj strukturi. Istraživanja o stanju betona i nosivosti još uvijek su u tijeku, a trebaju biti završena do kraja 2025. godine.