Pozitivan stav prema papi Franji pao je u Italiji s 88 posto, koliki je bio prije pet godina, na današnjih 71 posto, objavio je list Repubblica ispitivanje javnog mnijenja vezano za njegov pontifikat. Prema toj analizi, Franjina popularnost pala je zbog njegove otvorenosti prema izbjeglicama.
Dok politika koristi strah od izbjegličkih valova i dobiva glasove, papa Franjo upravo zbog propovijedi kako treba pomoći najslabijima gubi popularnost. No ima i onih koji smatraju da mu je popularnost pala zbog toga što nije proveo dovoljno reformi u Crkvi. Zapravo se kritizira svaki potez pape Franje, pa i najnoviji vezan za ukidanje smrtne kazne u Katekizmu.
Filozofski relativizam
Za neke je nova formulacija Katekizma Katoličke crkve kojom se ističe da je smrtna kazna nedopustiva, a koju je papa Franjo odredio reskriptom 1. kolovoza, pravi dogmatski napredak, dok je za druge izmjena nauka koja nije u skladu s nekim učenjima.
O toj izmjeni, kao i o kritikama upućenima papi Franji progovorio je i predsjednik Papinskoga vijeća za promicanje nove evangelizacije nadbiskup Rino Fisichella koji naglašava da “onaj tko kritizira papu nije vjeran katoličkoj tradiciji”. Katolička crkva “ne može prihvatiti istinu zatvorenu u samu sebe. Istina, po svojoj prirodi, poziva se na vjernost i na slobodu: istina će vas učiniti slobodnima.”
Fisichella je govorio u povodu 25. obljetnice objavljivanja Veritatis splendor, enciklike Ivana Pavla II. i istaknuo kako nema nikakvog razloga za prigovore nauku pape Franje u svjetlu prethodnoga učiteljstva. U promijenjenom kulturalnom kontekstu obilježenom sekularizmom, a time i snažnim filozofskim relativizmom, enciklika Ivana Pavla II. predstavlja bitne točke koje se pozivaju na kršćanski nauk.
“Udaljava se od nauka”
Na primjedbu novinara Vatican Newsa kako neki dijelovi Crkve kritiziraju Franju zbog toga što se, po njihovu mišljenju, udaljava od katoličkoga nauka, pa podsjećaju upravo na encikliku Veritatis splendor, nadbiskup Fisichella je upozorio da ne valja rabiti učiteljstvo kako bi se istaknula protivnost u razvoju nauka.
“Kada ga se instrumentalizira, bojim se da tada ne postoji želja za otkrivanjem istine, ali i da nema ni vjernosti tradiciji Crkve. Mislim da nema nikakvog razloga za protivljenje učiteljstvu pape Franje u svjetlu prethodnoga učiteljstva. Naprotiv, valja istaknuti kontinuitet u razvoju. Osim toga, mislim da je važno također pozorno pročitati cijelo učiteljstvo pape Franje, a ne samo neki dokument; mozaik je sastavljen od skupa kamenčića, a ne samo od jednoga”, naglasio je nadbiskup Rino Fisichella.