FINIŠ KAMPANJE

Uključenje Brkića u stožer Grabar-Kitarović i Maleševića u Milanovićev odlučujuće su karte

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
1/2
31.12.2019.
u 12:56

Ključni SDP-ovci poput iskusne europarlamentarke Biljane Borzan također pomažu u Milanovićevoj kampanji. U stožeru Grabar-Kitarović su i saborska zastupnica M. Mađarić i HDZ-ov Damir Sesvečan

Kako bi pridobili potporu birača, kandidati za predsjednika Hrvatske moraju osigurati uvjete za prezentaciju svojih ideja, a tu je ključna uloga izbornog stožera i ljudi koji kandidatima pomažu, savjetuju ih i usmjeravaju kako bi ostvarili cilj kampanje i pobijedili na izborima. To je osobito važno u samoj završnici kampanje. A kada su kandidati zahtjevni i tvrdoglavi – a Zoran Milanović nije baš na glasu kao čovjek koji sluša savjetnike, kao što i Kolinda Grabar-Kitarović često iznenadi svoje savjetnike svojim odlukama – onda je posao savjetnika i članova izbornih stožera još zahtjevniji. Kandidati uvijek imaju zadnju riječ. Oni na koncu moraju donijeti odluku.

O važnosti izbornih stožera i njegovih ključnih članova možda ponajbolje svjedoče i promjene do kojih je došlo u stožeru Kolinde Grabar-Kitarović na početku drugog kruga izbora, u koji aktualna predsjednica ulazi kao drugoplasirana. Očekuje se da će upravo te promjene dovesti do očekivanog rezultata. Uključenje Milijana Brkića u stožer može se činiti kao odlučujuća karta iako mnogi misle da je odigrana prekasno. Brkić je, kako nam objašnjavaju u stožeru, bio uključen i u prvom krugu, kada je obavljao “neke važne zadaće na terenu”. Međutim, sada je njegov angažman podignut na višu razinu jer je dobio zadaću koordinatora za teren. HDZ je najorganiziranija stranka u zemlji, iza nje je dobro organizirana stranačka mašinerija, a ključ za pokretanje te mašinerije, kako vjeruju u HDZ-u, u svojim rukama drži upravo Brkić koji je već godinu dana u lošim odnosima s premijerom Plenkovićem.

Neuspjeh u Slavoniji

Na čelu stožera i dalje je Ivan Anušić, HDZ-ov župan Osječko-baranjske županije i bivši načelnik općine Antunovac, koji je ujedno bio i koordinator kampanje za istočni dio Hrvatske, iako je upravo na tom području kampanja doživjela najveći neuspjeh. U stožeru djeluju posebni odjeli za različita područja, a ključna je zadaća stožera, kako nam objašnjavaju u Kolindinu timu, osigurati kandidatkinji pravovaljanu i kvalitetnu informaciju kako bi mogla donijeti odluku. Riječ je o personaliziranim izborima i aktualna predsjednica, kako nam kažu njezini suradnici, donosi ključne odluke i ne opterećuje se detaljima. Uvjeravaju nas da je stranka “100 posto” uz Kolindu Grabar-Kitarović, a osim glavnog stožera, ustrojeno je i gotovo 600 stožera na županijskim i gradskim razinama.

Važnu ulogu u stožeru ima Zoltan Kabok, glasnogovornik kampanje, koji je na taj položaj došao s mjesta glasnogovornika HDZ-a. Riječ je o iskusnom novinaru, iza kojeg je 30-godišnja uspješna novinarska karijera, i koji jako dobro zna kakva su očekivanja medija od kampanje. U najužem krugu ljudi koji sudjeluju na operativnim sastancima i u donošenju odluka su i Miljenko Filipović, umirovljeni general i predsjednik zajednice branitelja “Gojko Šušak”, koji je veza između stožera i branitelja, kao i Ivan Vidiš, predsjednik Mladeži HDZ-a, zatim saborska zastupnica Margareta Mađarić i HDZ-ov Damir Sesvečan.

Pomogao Plenkoviću

U Milanovićevu stožeru nakon prvog kruga nije bilo promjena. Na čelu stožera je Orsat Miljenić, jedan od najbližih Milanovićevih suradnika, koji je bio i ministar pravosuđa u njegovoj Vladi, kada je ustrajno branio “lex Perković”, jednu od najkontroverznijih Milanovićevih odluka, koja je i dalje jedna od predizbornih tema. Glasnogovornik kampanje je Nikola Jelić, bivši glasnogovornik Milanovićeve Vlade u drugoj polovici njezina mandata. Upravo su Jeliću pripisivali zasluge za kontrolu neobuzdane Milanovićeve retorike u zadnjoj fazi premijerskog mandata, a čini se da Jelić istu zadaću prilično uspješno obavlja i u aktualnoj kampanji.

U kampanji sudjeluje i iskusni Boris Malešević, koji je na prošlim parlamentarnim izborima kao glavni kreativac u HDZ-ovoj kampanji sudjelovao u dolasku Andreja Plenkovića na vlast. Danas je Malešević kreativac koji kreira rješenja za slogane i vizuale za Milanovićevu kampanju. I Ivan Račan važna je karika u Milanovićevoj kampanji. Sin pokojnog Ivice Račana neposredno sudjeluje u kreiranju Milanovićeve kampanje i savjetima pomaže Milanoviću, kao što mu je svojedobno pomogao i na unutarstranačkim izborima u osvajanju SDP-a. Konzultant Bartol Šimunić u Milanovićevu je timu zadužen za društvene mreže, što je nesumnjivo jedan od najvažnijih segmenata kampanje, dok je Ivana Pušonjić zadužena za organizaciju predizbornih skupova.

No, kako doznajemo iz Milanovićeva stožera, riječ je o malom stožeru od svega 10-ak ljudi, pa u njemu uloge nisu strogo podijeljene. S obzirom na to da ih je malo, prisiljeni su raditi zajednički. Ključni SDP-ovci, poput, recimo, iskusne europarlamentarke Biljane Borzan, također pomažu u kampanji, osobito na područjima za koja su specijalizirani. I Milanović je uključen i neposredno sudjeluje na sastancima i dogovorima oko svih segmenata svoje kampanje, a kao što HDZ podupire svoju kandidatkinju, tako i SDP pomaže Milanoviću u utrci za Pantovčak u organizacijskom i financijskom smislu, i na nacionalnoj i na lokalnim razinama.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije