SRAMOTNO

U Bosni ‘grade’ dok se Hercegovina opstruira

špica
mw.nl
11.04.2011.
u 08:41

Od četiri dionice u Hercegovini tek će se skoro raditi od granice do Počitelja

Najvažniji projekt za Bosnu i Hercegovinu, autocesta na koridoru Vc, prema najoptimističnijem scenariju, mogla bi biti gotova u sljedećih 20 godina s obzirom na dosadašnji tempo izgradnje. Međutim, ako bi se postigao politički, ali i očito nacionalni dogovor, a očigledno ga nema, autocesta bi mogla spojiti Hrvatsku - u Odžaku na sjeveru i Bijači na jugu u sljedećih pet godina. Kada se samo promotri zemljovid kojim će proći autocesta, a napose objašnjenja o tijeku radova, onda je više nego jasno da postoji jasno razrađen plan opstrukcije izgradnje autoceste kroz Hercegovinu i njezino povezivanje bilo s Bosnom ili pak s Hrvatskom. Od 12 dionica i poddionica na koliko je podijeljena 340 kilometara duga autocesta, samo za dio autoceste od Konjica do Počitelja na službenim stranicama Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH nema nikakvih naznaka kada bi mogli početi radovi.

Magistralna cesta?!

To je rezultat smišljene političke, pa gotovo i nacionalne orijentacije dijela stranaka iz Sarajeva koje smatraju da se u Hercegovini i ne treba ništa raditi, ili da se makar pri bilo kakvim zahvatima zaobiđu glavna središta Mostar, Čapljina, Široki Brijeg... Naime, otkako su 2000. godine službeno počeli radovi na autocesti, do kraja je izgrađeno 37 kilometara na dionici Sarajevo – Kakanj (Jošanica). Pri tome ovaj dio autoceste nije rađen niti prema jednom službeno važećem dokumentu, bilo da se radi o prostornoj osnovi ili pak pribavljanju druge potrebne dokumentacije za ovu trasu. Naime, ovaj dio autoceste rađen je po prostornome planu Federacije BiH iz 1981. godine kao magistralna cesta, a po njegovoj osnovi izgrađena je autocesta!? U pojedinim slučajevima autocesta, iako mora debelo zaobilaziti naselja, gotovo da dijeli dvorišta obiteljskih kuća.

Hercegovina problem

I to traje godinama, ne poštuju se zakoni, mijenjaju propisi, nezakonito izdvaja novac za projekte koji nemaju potrebnu dokumentaciju za građenje. Usto, tri od četiri dionice u Hercegovini su na čekanju. Kada se ne uspije pronaći kakav spomenik, onda se uzbude ekološki osviješteni građani, kojih, zanimljivo je, u Bosni nema. Jer se tamo gradi i kroz voćnjake. Od Konjica do Počitelja, s obzirom na ‘bogate i plodne’ njive i oranice, zaista je velik problem utvrditi trasu kojom bi se trebala kretati autocesta na koridoru Vc. Ostaje vidjeti koliko će žitelji Hercegovine čekati da se počne graditi autocesta. Poučeni dosadašnjim iskustvima gdje su izdvajanja za ceste u Hercegovini bila neznatna u odnosu na bosnu izgleda će se se još dugo čekati.

Ključne riječi

Komentara 3

OL
oldday
11:49 11.04.2011.

Da se autor malo potrudio, mogao nam je i ponuditi informaciju o tomu tko je kupio budzašto krš u Hercegovini i sada lobira da autocesta prođe upravo tuda, nadajući se milijunima profita. Onda bi se vidjelo i tko zbilja opstruira gradnju autoceste u Hercegovini. Ovako, ovo je još samo jedan pamflet HDZ-ovog apologete.

GA
garbage2
20:50 11.04.2011.

Hehehe...bas tako. Kako se ono zovu oni (sad vec bivsi) ministri iz HDZ-a sto su kupili hercegovack krs znajuci da ce tuda proci autoput. Bilo je to prosle godine u vijestima. Nevjerovatno koja je to banda. Sta im svasta padne na pamet. Srecom trasa autoputa je promjenjena pa je ovima izjalovio business. Hahahaha

OL
oldday
09:18 12.04.2011.

Samo minusi! Nema komentara! Nema protuargumenata! U tom slučaju shvatam minuse kao komplimente! Šteta je samo što se i ovakve bezočne manipulacije HDZ-ovih kadrova uzimaju kao primjer \"majorizacije\" Hrvata u Bosni i Hercegovini. Ovaj novinar se pridružuje plejadi HDZ-ovih apologeta ala Smiljko Šagolj, Marinko Čavar, Antonio Pehar, Paja sa HR Sarajevo.... Što se desilo sa ovim \"novinarskim veličinama\"? Odbačeni su poput uporabljene papirne maramice kada su obavili ono što je trebalo. Postali su balast. Zašto bi drugačija sudbina čekala i ovog mladog propagandistu?

Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?