Inicijativa

Udruga traži ukidanje roka trajnosti bona na SIM mobilne kartice

Mobitel
06.07.2012.
u 10:31

Potrošači su zakinuti jer im se poništavaju iznosi na bonovima za SIM mobilne kartice koje su uredno platili

Udruženje za zaštitu potrošača BiH tražit će od tri telekomunikacijska operatera (Eronet, BH Telecom, M:tel) da ukinu, kako kažu, za korisnike njihovih usluga diskriminacijsku odluku po kojoj bonovi kojima se nadoplaćuju računi na mobilnim SIM karticama imaju ograničeni rok trajnosti. Prema postojećim pravilima, svaki korisnik usluge mobilnog telefona, koja se plaća bonovima, a ne stalnom pretplatom, mogu gubiti bon u roku od 31 dan, ako ga stalno ne nadopunjuju, bez obzira je li na njemu ostalo 5, 10, 15 ili 20 KM.

Inicijativa za par mjeseci

“Takav ultimatum koji su telekom operateri postavili svojim korisnicima zemlje članice EU-a davno su proglasile nezakonitim. No, u BiH ali u susjednim državama, to prolazi bez problema, iako je svima vidljivo da se radi o kršenju temeljnih prava potrošača”, ističe Mensud Lakota, tajnik Udruženja za zaštitu potrošača BiH. On je još prije nekoliko mjeseci pokrenuo inicijativu da se ovakva odredba ukine, ali zbog jakih lobija, koji unutar političkih krugova uživaju telekomunikacijski operateri, nikada nije pokrenuta niti jedna službena inicijativa. Mobilni operateri pak ne shvaćaju da ograničavanjem roka upotrebe bona i sprječavanjem onih koji nisu obnovili bon da primaju pozive zapravo krše prava onih koji pozive plaćaju, jer ne mogu doprijeti do onih koje nazivaju.

Politika i telekomi

- Poduzet ćemo nešto kako bismo otvorili centar mobilne telefonije s poštenim cijenama i s neograničenom upotrebom bonova, sve dok u mobitelu ima barem jedna marka ili manje - istaknuli su iz Udruge. Zahtjev Udruge za zaštitu potrošača BiH trebao bi se sljedećih mjeseci definirati i službeno otići prema mjerodavnim institucijama vlasti Bosne i Hercegovine i agencijama koje su zadužene za praćenje područja telefonije. U pomoć će se pozvati i Ombudsmani za zaštitu potrošača u BiH, koji su već kod nekih slučajeva nezakonite nadoplate bonova za mobilnu telefoniju kod BH Telecoma stali u zaštitu potrošača. Kao subjekti koji su odgovorni za zaštitu potrošača u BiH o ovoj inicijativi Udruge, uz Ured ombudsmana, bit će obaviješteno Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Vijeće za zaštitu potrošača BiH, Konkurencijsko vijeće BiH, mjerodavna entitetska i tijela Distrikta Brčko BiH, Ured za konkurenciju i zaštitu potrošača u Federaciji BiH i Republici Srpskoj, Regulatorna agencija za komunikacije BiH.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?