Na jučerašnji dan, 1. svibnja 1895. godine, Sarajevom je počeo prometovati prvi električni tramvaj (gotovo dvije godine prije nego u Beču) zamijenivši dotadašnji tramvaj na konjsku vuču (službeno počeo s radom 1. siječnja 1885., a u ljeto 1884. počelo se s kopanjem ulica i polaganjem tramvajskih tračnica).
Prometovao je od Željezničkog kolodvora do Latinske ćuprije, a time je Sarajevo postalo prvi grad u Europi koji je imao cjelodnevnu tramvajsku liniju, piše agroklub.ba. Prva tramvajska pruga bila je duga 3,1 km i imala je samo jedan trak kojim je tramvaj prometovao. Prvi "tramvajdžija" bio je Johan Hanke.
Prvi električni tramvaj imao je dvoja vrata i mogao je primiti 24 putnika. U početku je uglavnom kružio poluprazan, no već iduće godine, 6. rujna, električni tramvaj zabilježit će rekordan broj prevezenih putnika - čak 3800 ili gotovo 15 posto cjelokupnog stanovništva Sarajeva.
Istodobno s prvim električnim tramvajem, Sarajevo je dobilo i električnu rasvjetu na ulicama. Te 1895. Sarajevo je ušlo u red tehnički najmodernijih europskih prijestolnica.