BiH, osim sve većeg broja turističkih posjeta, postaje san za digitalne nomade

18.04.2023.
u 16:43

Mediteransko gostoprimstvo, ugodna klima, geografska blizina velikim europskim tržišnim ekonomijama, ali i niži troškovi smještaja, samo su neke od prednosti života digitalnih nomada u BiH, zemlji koja sve više postaje prepoznatljivo odredište toj vrsti zaposlenika, odnosno poduzetnika koji za obavljanje posla koriste uglavnom dostupnost digitalnih tehnologija. Kako bi se proces dolaska digitalnih nomada u BiH dodano ojačao, a oni postali ambasadori BiH u svojim matičnim zemljama, provode se aktivnosti na terenu koje uključuju učenje ugostitelja, turističkih djelatnika, prijevoznika i ostalih o potrebama digitalnih nomada, uz istodobno usvajanje važnih znanja o digitalnom marketingu, kao i brendiranju.

Važan projekt

U tom kontekstu važan korak napravljen je već za područje Hercegovine koja se aktivnostima na više razina brendira kao prostor koji svojim zemljopisnim, kulturnim i gospodarskim značajkama predstavlja često i prvi izbor u ovoj regiji kada govorimo o digitalnim nomadima. Protekle godine, podsjećamo, Gospodarska komora Federacije i Tehnološki park Intera otvorili su prijave za prvo izdanje programa za digitalne nomade koji su organizirali kroz projekt "RECOOPER" financiran sredstvima Europske unije i vlade SR Njemačke. Već tada više od 150 digitalnih nomada iz cijelog svijeta iskazalo je zanimanje za sudjelovanje u ovoj jedinstvenoj prilici.

Sada se kreće u novo izdanje navedenog programa, a koji će početi danas, kada se organizira druženje s novim digitalnim nomadima u Code Hubu Mostar. Točno u 20 sati oni će se kroz kratki razgovor s moderatorom predstaviti, a potom u opuštenom druženju upoznati i sa zajednicom.

U procesu privlačenja ovog tipa zaposlenika i poslovnih ljudi veliku ulogu igra Europska unija. Naime, projekt "RECOOPER" dio je šireg projekta "EU4BusinessRecovery" koji sufinanciraju Europska unija i vlada SR Njemačke.

Projekt "EU4BusinessRecovery" pruža podršku BiH u ublažavanju ekonomskih posljedica izazvanih pandemijom COVID-19. Vrijedan je 13,7 milijuna eura, a zajednički ga financiraju Europska unija (13 milijuna eura) i Savezna Republika Njemačka (700 tisuća eura).

Razvojem inicijativa poput ove u BiH se privlače osobe koje svojim pristupom lokalnim temama, kao i naglašavanju prednosti novih prostora u kojima će boraviti mogu odaslati svježu sliku o BiH, odnosno potencijalnim posjetiteljima pružiti nešto drugačiji kut, često i personaliziran, kao i staviti naglasak na neke do sada nepoznate lokacije, prirodne i kulturne znamenitosti, ljude. Pred BiH je u postpandemijskom razdoblju nova prilika za jačanje turističkih potencijala, a to pretpostavlja i usvajanje novih trendova koji su prisutni na svjetskoj turističkoj karti. Digitalni nomadi često su osobe aktivne u online marketingu i e-prodaji, a poznavanje vještina iz toga segmenta korištenja novih tehnologija može otvoriti do sada neviđene mogućnosti za pravodobnu i učinkovitu prezentaciju svega onoga dobrog što BiH nudi.

Razvoj gospodarstva

Digitalni nomadi sa svojim korištenjem modela prezentacije, koji uključuju i vlog (kao prilično atraktivan format upoznavanja velikog broja ljudi s lokalnim znamenitostima), pametnim pristupom, koji treba uključivati harmonizaciju svih aktera, mogu od klasičnih gostiju postati osobe koje će donijeti višestruku prednost. I to ne samo lokalnoj zajednici u kojoj će boraviti već i državi u cjelini. Naravno, uz tu temu nezaobilazno je i pitanje sinergije tematski bliskih gospodarskih segmenata - turizma i gastronomije koji, što je više puta dokazano, idu ruku pod ruku, a digitalni nomadi, željni novih iskustava, svakako mogu postati i aktivni promotori domaće kuhinje. Ne treba posebno naglašavati kako bi izravnu korist od toga trebali imati domaći poljoprivredni proizvođači kojima takvo što može otvoriti velike mogućnosti za rast i razvoj. I sama strategija razvoja turizma Federacije BiH 2022. - 2027. godine naglašava pritom potrebu poboljšanja očuvanja resursa i omogućavanja održivog razvoja turizma za ponudu svjetske klase, kao i u razvoju raznovrsne ponude kao značajnoga iskustva posjetitelja.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?