Fenomenom dolaska sve većeg broja arapskih turista na prostor u BiH bavi se njemačko-švicarski list Neue Zuercher Zeitung, napominjući kako se u glavnom gradu BiH razvila nova poslovna grana: “svjetleće reklame za salone za masažu na arapskom jeziku nastoje privući turiste u javne kuće u podrumima”. Val dolaska na tisuće Arapa u BiH, koji po prihodima mahom pripadaju srednjem sloju stanovništva, krenuo je prije četiri godine, a svakodnevno u Sarajevo slijeću zrakoplovi iz zemalja Perzijskog zaljeva. - Brojni od tih posjetitelja žele biti blizu vode i u zelenilu. Riječ je o Arapima koji pripadaju srednjem sloju, a koji sebi ne mogu priuštiti odmor u Austriji ili Švicarskoj. Bh. planinska jezera, visoravni s ljiljanima, kiša – sve to je za posjetitelje iz Zaljeva raj, iako se Bosanci i Hercegovci čude kako se netko može radovati kiši.
Za Arape je posjet Europi i posjet slobodi. Neki od turista upravo postaju podložni prozapadnom utjecaju. Žene u burkama tumaraju po Bosni držeći za ruku svoje muškarce, što u Abu Dhabiju vjerojatno ne rade. Većinski muslimanski grad Sarajevo, gdje većina žena ne nosi burku, a pivo i rakija spadaju u svakodnevnicu, za Arape je “otkriće”, piše Neue Zuercher Zeitung. List napominje kako se neki bh. građani ograđuju od Arapa, a njihove žene u burkama nazivaju nindžama, dok drugi u svemu tome vide dobru mogućnost za ostvarivanje zarade.
- Neke Bosanke su se čak udale za Arape. Za ove ‘sponzoruše’ to je praktično: muškarci dolaze samo jednom godišnje i, unatoč tome, šalju mnogo novca - piše njemački list. Ranije su strani mediji pisali kako je BiH popularno odredište uglavnom za turiste iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kuvajta i Katara zahvaljujući svojim ugodnim ljetnim temperaturama i gostoprimstvu lokalne muslimanske zajednice. Arapski investitori, privučeni niskom cijenom zemlje i radne snage, grade na tisuće domova i hotela oko glavnog grada Sarajeva i puno ulažu u promociju ovog odredišta za turiste srednje klase kojima turizam BiH postaje jeftinija alternativa glamuroznim naseljima u Švicarskoj… Gradnja luksuznih turističkih kompleksa poticaj je i za bh. gospodarstvo koje se još oporavlja od rata i bori s velikom nezaposlenošću koja je veća od 40 posto.
U izgradnju turističkih naselja uključene su domaće graditeljske tvrtke koje na taj način osiguravaju dodatna radna mjesta