BiH je za devet mjeseci ove godine uvezla 40 električnih automobila u vrijednosti većoj od 2,3 milijuna maraka, a gotovo polovina tih četvorotočkaša u zemlju je stigla nakon što je u srpnju ukinuta carina na njihov uvoz.
Vijeće ministara BiH je tada donio odluku i o smanjenju carinske stope za uvoz hibridnih vozila sa 15 na pet posto, a ove olakšice na snazi su do kraja godine.
Prema podacima Uprave za neizravno oporezivanje (UNO) BiH, od 40 električnih vozila koja su uvezena u ovoj godini najskuplji je bio Porsche Taycan GTS koji je plaćen gotovo 190.000 maraka, a uvezen je iz Njemačke. Automobili na struju na domaće tržište stizali su i iz SAD, Francuske, Italije i Koreje.
U UNO navode da je do kraja rujna ove godine u BiH uvezeno i 421 hibridno vozilo, u vrijednosti nešto većoj od 22 milijuna maraka.
Predsjednik Gospodarske komore RS Pero Ćorić rekao je za Glas Srpske da je 40 automobila za jednu zemlju i dalje mala brojka.
- Sigurno da je ukidanje carina na uvoz električnih automobila doprinijelo i tom povećanju uvoza, koji je i dalje na niskoj razini. Treba uzeti u obzir da su to skupa vozila, a hoće li biti nekih drugih subvencija uz oslobađanje od carine, za sada nemam informaciju. Ako i ima određenih sredstava, smatram da ih treba ulagati u podizanje domaćih kapaciteta, razvoj novih tehnologija i digitalizaciju, a podršku u vidu novih olakšica za uvoz skupocjenih automobila možda bi trebalo ostaviti za neko sretnije vrijeme - istaknuo je Ćorić.
Ekonomist Zoran Pavlović naglašava kako je očito da je odluka Vijeća ministara stimulativna, jer je dvomjesečni uvoz nakon ukidanja carine gotovo sustigao polugodišnji.
Pavlović je rekao da treba tražiti modele i još više stimulirati kupovinu ovih četvorotočkaša, te podsjetio da je Vlada FBiH nedavno izabrala 33 korisnika za dodjelu subvencija prilikom kupovine električnih i hibridnih automobila.