Rasla prodaja životnih namirnica

Brašno, ulje, konzerve, toaletni papir... građanima stizali na kućni prag

23.03.2021.
u 20:55

Odjeća, obuća, bijela tehnika... roba koja je već godinama na vrhu ljestvice najčešće dostavljenih proizvoda na adrese bh. građana, u vremenu pandemije pala je u drugi plan, piše Večernji list BiH.

Umjesto nabrojenih proizvoda, na kućni prag građana diljem BiH sada stižu brašno, ulje, šećer, toaletni papir, pelene, dezinfekcijska sredstva... Pokazale su to podaci kojima raspolaže Federalno ministarstvo trgovine, a koji su obuhvatili informacije trgovaca putem njihovih dostavnih servisa, odnosno internetskih trgovina, te podaci koji su prikupljeni putem platformi za brzu dostavu (dostavnih službi)

Kupovale se i...

Prema podacima kojima raspolaže navedeno Ministarstvo, a koje su dostavili Feni, najviše je rasla prodaja osnovnih životnih namirnica za pripremu jela, poput ulja, brašna, šećera, riže i tjestenine, a osobito gotovih jela. Uz navedeno, pojačano se kupovalo i konzerviranu hranu koja se odnosi na povrće, ribe, paštete..., ali i zamrznutu hranu - pizze, tjesteninu i povrće te dječju hranu. Zabilježen je i rast, navode iz Ministarstva, potražnje za higijenskim potrepštinama, među kojima prednjače toaletni papir i pelene, kao i za sredstvima za čišćenje i dezinfekciju. Osim navedenih podataka, iz ove institucije kazali su kako su tijekom pandemije zaprimili veći broj upita, kako potrošača tako i trgovaca. - Potrošači su slali upite koji se odnose na ostvarenje njihovih potrošačkih prava prilikom online kupnje, dok su trgovce zanimali uvjeti za obavljanje djelatnosti internetske trgovine. Slanje upita itekako govori o utjecaju pandemije na nove navike bh. potrošača, kao i potrebu razvoja digitalnih trgovačkih usluga - kazali su za Fenu iz Ministarstva. Kako su istaknuli, odredbe kojima se regulira prodaja na temelju ugovora na daljinu propisane su Zakonom o zaštiti potrošača. - Kada su u pitanju zakonska rješenja vezana uz online trgovinu, može se reći kako su potrošači u BiH dovoljno zaštićeni, s tim da je primjetan nedostatak edukacije potrošača i trgovaca o zakonskoj regulativi koja uređuje tu oblast - zaključili su iz Federalnog ministarstva trgovine.

Novi načini

I iz Saveza udruge potrošača BiH nedavno su kazali kako su uočljive promjene u navikama bh. građana.

- Građani sve više kupuju osnovne namirnice koje im poboljšavaju imunitet. Vidljivo je i kako se smanjila kupnja odjeće i obuće. Manje se kupuju čarape, odlazi u frizerske salone - kazala je Gordana Bulić iz Saveza udruge potrošača BiH za Faktor. Istaknula je i da je promijenjen način kupnje pa se tako sve više kupuje na daljinu. - Veliki broj ljudi koristi online ili telefonsku trgovinu, posebice onih kojima je kretanje ograničeno - kazala je nedavno Bulić .•

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?