Radovi na izgradnji trase autoceste A1 kod Zenice odvijaju se planiranom dinamikom i, kako je predviđeno, BiH bi trebala za Dan državnosti u funkciji imati 11 novih kilometara moderne autoceste. Paralelno s izgradnjom zeničke zaobilaznice, napreduju i radovi na dionici dužine 8 kilometara koja od juga vodi ka sjeveru zemlje.
Spajanjem jednog od mostova na vijaduktu Babina rijeka, impozantnog objekta na zeničkoj zaobilaznici, stvoreni su uvjeti za daljnje napredovanje na izgradnji autoceste A1. Planirano je da za Dan državnosti bude otvorena funkcionalna dionica od 11 kilometara, piše federalna.ba.
"Činimo sve da stignemo rok, a to je 25. studeni. Radovi idu planiranom dinamikom, zasad nemamo kašnjenja koja bi mogla ugroziti taj planirani rok završetka radova", istaknuo je Reuf Kadrić, predstavnik Javnog poduzeća Autoceste FBiH.
Na dionici Poprikuše – Zenica sjever, koja se naslanjanja na zeničku zaobilaznicu, aktivna su radilišta na poddionicama Ponirak Vraca i Vranduk Ponirak. U vrlo složenim geomorfološkim i geografskim uvjetima radi se punim kapacitetima na izgradnji novih 8 kilometara.
"Prilično su komplicirani uvjeti rada jer je sve suženo, tu su i naselja pored kojih radimo. Ali kompanije koje izvode radove su to već svladale", dodao je predstavnik JP Autoceste FBiH Ahmed Mušija.
Pored domaćih kompanija, na izgradnji trase koridora Vc radi i nekoliko stranih kompanija. U situaciji uzrokovanoj koronavirusom, poslovi vrijedni više od 150 milijuna eura nisu bili u zastoju.
"U vrijeme korone mi uopće nismo stali s radovima jer su poduzete sve mjere, tako da se rad neprestano nastavio odvijati", kazao je Irfan Yunal, inženjer kompanije Proyapi.
Najveći izazov predstavlja izgradnja tunela Zenica. Od ukupnih 2,5 kilometra, koliko je planirana dužina, do sada je velikim naporima iskopano 380 lijeve i 340 metara desne tunelske cijevi.
"Cijelo vrijeme iskopa tunela nas prati enorman priljev vode. Trenutni priljev je oko 280 litara u minuti, a u jednom trenutku smo imali i priljev vode po 1700 litara u minuti, tako da se primjenjuju posebni uvjeti, radi se s posebnim brzovezujućim betonima", zaključio je predstavnik JP Autoceste FBiH Ahmed Mušija.
Probijanje tunela Zenica počelo je u prosincu 2019. godine i od tada 24 sata dnevno više 120 radnika u izuzetno teškim uvjetima radi na vrlo zahtjevnim poslovima. Završetak radova u ovom tunelu, koji će u budućnosti put prema Žepču skratiti za oko 5 kilometara, trebao bi se dogoditi 2022. godine.