Izmjene Zakona o sigurnosti u prometu, koje su usvojene prije godinu dana, još uvijek nisu zaživjele u cijelosti, barem kada su u pitanju tehnički pregledi određenih vozila, piše Večernji list BiH. Naime, ranije su sva dostavna vozila, kombiji, manji i veći kamioni, taksiji i rent-a-car automobili morali prolaziti tehničke preglede svakih šest mjeseci. Iako je novim zakonom ukinuta ova obveza za dostavna vozila, kombije i kamione čija je najviša dopuštena masa do 7,5 tona, mnogi od njih još uvijek ne znaju za to te i dalje svakih šest mjeseci voze vozila na preventivne tehničke preglede.
Mnogi propusti
- Iako bi vlasnici vozila trebali biti upozoreni od onih koji im rade preglede da više nemaju zakonsku obvezu polugodišnje raditi tehničke preglede, to se ne događa. Također, inspekcije u pojedinim slučajevima kažnjavaju vlasnike vozila jer nisu nakon šest mjeseci odvezli vozilo na preventivni tehnički pregled. Čak i policija kažnjava vozače u pojedinim slučajevima jer nisu izvršili obvezu koja više ne postoji u zakonu. Očito je kako mnogi još nisu upoznati s promjenama zakona, nego i dalje primjenjuju stari Zakon o sigurnosti u prometu - rekli su nam naši sugovornici. Dodaju kako u cijeloj priči stanice za tehnički pregled automobila prolaze najbolje jer naplaćuju milijune maraka za tehničke preglede koji se više ne moraju raditi. - U Bosni i Hercegovini registrirano je nekoliko desetaka tisuća ovih automobila. Sada pomnožite taj broj sa 60 do 100 maraka, koliko se naplaćuje jedan tehnički pregled, i dobit ćete iznos koji je utrošen na preventivne tehničke preglede, a koji se po novom zakonu nisu trebali raditi. I sve se događa jer vlasnici automobila nisu informirani ili su ih kaznili inspekcija i policajci koji još uvijek rade po starom zakonu - kažu naši sugovornici.
Visoke kazne
Inače, kaznom do 5000 maraka može biti kažnjena pravna osoba koja ne poštuje pravila o preventivnom tehničkom pregledu, dok odgovorna osoba u poduzeću može biti kažnjena kaznom do 300 KM u slučaju spomenutog prekršaja. Ako se radi o fizičkoj osobi koja samostalno obavlja djelatnost, kazna može iznositi do 500 KM. Upravo je ovo razlog zašto se ljudi odlučuju izdvojiti 100 KM na nepotrebni tehnički pregled automobila, umjesto da plate visoke kazne koje će im odrediti inspektori ili policajci koji još uvijek provode stari zakon. - Čak u pojedinim slučajevima ne možemo vjerovati da se radi o slučajnim pogreškama, nego o smišljenom pritisku na vlasnike kombija, dostavnih automobila i malih kamiona koji ima za cilj primorati ljude da i dalje idu svako pola godine na tehničke preglede. Ipak, zakonodavac je sada postavio drugačija pravila i nakon godinu dana možemo reći kako je vrijeme da se ona počnu primjenjivati - zaključili su naši sugovornici. Najavili su kako će autoklubovi pokrenuti kampanje kako bi vlasnike automobila konačno informirali o promjenama zakona. •