elektronička uprava

EU traži od BiH E-vlade i elektronički potpis

18.10.2018.
u 14:00

Zbog nepostojanja ili slabo razvijenog elektroničkog poslovanja, institucije javne uprave, kao i poslovni subjekti, primorani su koristiti papir

Bez obzira od kojih se stranaka bude sastavljala buduća Vlada FBiH, jedna od prvih zadaća koje, zbog potpisanih uvjeta pred Europskom komisijom, mora riješiti jest realizacija projekta uspostave otvorenije i transparentnije vlasti, koja će biti više u službi građana, piše Večernji list BiH.

Poštivanje obveza

Kako piše u službenoj odluci Vlade FBiH, “riječ je o dokumentu koji je izrađen slijedom obveza koje je BiH preuzela. BiH je iskazala spremnost podržavati načela transparentnosti, borbe protiv korupcije, osnaživanja građana i korištenja prednosti novih tehnologija kako bi tijela javne vlasti na svim razinama bila učinkovitija i odgovornija te se stvorili preduvjeti za učinkovitije i inovativnije pružanje javnih usluga. Vrijednosti na kojima počivaju napori zemalja članica inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast u cijelosti su komplementarne s vrijednostima na čije se poštivanje BiH obvezala u procesu pridruživanja EU, kroz višegodišnje napore uložene u ispunjavanje zahtjeva reformi u područjima društvenog, političkog i privrednog djelovanja”. U taj projekt spada i uspostava portala E-uprava, što je projekt Vlade FBiH pokrenut u cilju modernizacije, pojednostavljenja i ubrzanja komunikacije građana i javne uprave. Na ovoj stranici je, kako piše u dokumentu, “potrebno omogućiti brzo i jednostavno pristupanje najvažnijim sadržajima portala, kao što su e-registar administrativnih postupaka, često postavljena pitanja i e-konzultacije, koji građanima pružaju mogućnost izravne komunikacije s tijelima uprave, organizacijama i institucijama u FBiH.

Brz i jednostavan pristup

Omogućit će se građanima sudjelovanje u kreiranju i provedbi javnih politika i preko interneta. Cijeli projekt, s obzirom na obećane rokove, treba dovršiti do 2020. Valja spomenuti podatak da je na izdavanje goleme papirologije, što uključuje plaćanje raznih administrativnih pristojbi te izdavanje osobnih i drugih dokumenata, u BiH lani samo privatni sektor potrošio više od 291 mil. KM. Kad se pogleda analiza koju su napravili stručnjaci Svjetske banke od 2012., ti troškovi stalno rastu i s 274 mil. KM prešli su brojku od 291 mil. KM. Europska komisija kritizirala je vlast u BiH da ništa nisu uradili na stvaranju e-vlade i realizaciji projekta elektroničkog potpisa koji bi smanjio troškove bh. građanima. “Sve ovo može imati negativne posljedice i za javni i privatni sektor u vidu administrativnih troškova. Zbog nepostojanja ili slabo razvijenog elektroničkog poslovanja, institucije javne uprave i poslovni subjekti primorani su koristiti papir u poslovanju, uslijed čega su izloženi višemilijunskim troškovima, stoji u izvješću. •

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije