Bez obzira od kojih se stranaka bude sastavljala buduća Vlada FBiH, jedna od prvih zadaća koje, zbog potpisanih uvjeta pred Europskom komisijom, mora riješiti jest realizacija projekta uspostave otvorenije i transparentnije vlasti, koja će biti više u službi građana, piše Večernji list BiH.
Poštivanje obveza
Kako piše u službenoj odluci Vlade FBiH, “riječ je o dokumentu koji je izrađen slijedom obveza koje je BiH preuzela. BiH je iskazala spremnost podržavati načela transparentnosti, borbe protiv korupcije, osnaživanja građana i korištenja prednosti novih tehnologija kako bi tijela javne vlasti na svim razinama bila učinkovitija i odgovornija te se stvorili preduvjeti za učinkovitije i inovativnije pružanje javnih usluga. Vrijednosti na kojima počivaju napori zemalja članica inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast u cijelosti su komplementarne s vrijednostima na čije se poštivanje BiH obvezala u procesu pridruživanja EU, kroz višegodišnje napore uložene u ispunjavanje zahtjeva reformi u područjima društvenog, političkog i privrednog djelovanja”. U taj projekt spada i uspostava portala E-uprava, što je projekt Vlade FBiH pokrenut u cilju modernizacije, pojednostavljenja i ubrzanja komunikacije građana i javne uprave. Na ovoj stranici je, kako piše u dokumentu, “potrebno omogućiti brzo i jednostavno pristupanje najvažnijim sadržajima portala, kao što su e-registar administrativnih postupaka, često postavljena pitanja i e-konzultacije, koji građanima pružaju mogućnost izravne komunikacije s tijelima uprave, organizacijama i institucijama u FBiH.
Brz i jednostavan pristup
Omogućit će se građanima sudjelovanje u kreiranju i provedbi javnih politika i preko interneta. Cijeli projekt, s obzirom na obećane rokove, treba dovršiti do 2020. Valja spomenuti podatak da je na izdavanje goleme papirologije, što uključuje plaćanje raznih administrativnih pristojbi te izdavanje osobnih i drugih dokumenata, u BiH lani samo privatni sektor potrošio više od 291 mil. KM. Kad se pogleda analiza koju su napravili stručnjaci Svjetske banke od 2012., ti troškovi stalno rastu i s 274 mil. KM prešli su brojku od 291 mil. KM. Europska komisija kritizirala je vlast u BiH da ništa nisu uradili na stvaranju e-vlade i realizaciji projekta elektroničkog potpisa koji bi smanjio troškove bh. građanima. “Sve ovo može imati negativne posljedice i za javni i privatni sektor u vidu administrativnih troškova. Zbog nepostojanja ili slabo razvijenog elektroničkog poslovanja, institucije javne uprave i poslovni subjekti primorani su koristiti papir u poslovanju, uslijed čega su izloženi višemilijunskim troškovima, stoji u izvješću. •