Komercijalne banke u Bosni i Hercegovini donijet će inicijalne mjere podrške u otplati kredita za građane i tvrtke pogođene koronavirusom, koje će trajati minimalno tijekom razdoblja stanja nesreće, a dalje se mogu produžavati, ukoliko se izvanredno stanje nastavi.
Za pravne osobe na raspolaganju će biti različite mjere određene u skladu s individualnim potrebama klijenata, priopćeno je iz Udruženja banaka BiH.
"Sve tvrtke koje su izravno pogođene krizom, kao i one gdje je utjecaj krize manji ili će naknadno nastati, imat će mogućnost podnošenja zahtjeva za neku od mjera olakšica. Realizaciju mjera banke će obavljati izravnom komunikacijom nadležnih bankarskih službenika, zaduženih za vođenje poslovnog odnosa s klijentom - pravnom osobom", navodi se u priopćenju, prenosi Srna.
Kada su u pitanju fizičke osobe, banke će osigurati privremeni moratorij ili drugu posebnu mjeru na kreditne plasmane svim pojedincima koji su pogođeni nastalom situacijom - klijenti kojima su smanjenja primanja, ugrožena stabilnost primanja, te samim tim i kapacitet otplate kreditnog zaduženja.
I za fizičke i za pravne osobe, mjere relaksacije će se odobravati po ubrzanoj proceduri, uz minimalnu dokumentaciju i uz maksimalne napore da se osigura realizacija mjera i bez dolaska u banku.
Konkretne upute bit će dostupne na web-stranicama banaka od 3. travnja, uključujući sve kanale komunikacije koji će se koristiti, telefon, e-mail, SMS, viber i slično, kako bi se povećao kapacitet i brzina obrade.
Iz Udruženja navode da banke neće naplaćivati dodatne troškove u razdoblju mjera, kao ni naknade za modifikacije postojećih kredita.
"Udruženje banaka je u intenzivnom kontaktu sa svim relevantnim institucijama u BiH, od kojih prikuplja podatke o gospodarskim granama i/ili pojedincima koji su pogođeni krizom, u namjeri da bankama članicama omogući koordinaciju neophodnih aktivnosti usljed novonastale situacije prouzročene epidemijom", navodi se u priopćenju.
Iz Udruženja poručuju kako će banke u BiH aktivno nastaviti pratiti situaciju, djelovati na najbolji mogući način u interesu svojih klijenata i pružiti im odgovarajuću pomoć, kako bi zajednički premostili krizu izazvanu koronavirusom.