Učenici u dobi od 13 do 16 godina, kojima je nastava počinjala u deset ujutro umjesto u 8.30 h, lakše su i bolje učili, pokazalo je četverogodišnje istraživanje provedeno u jednoj engleskoj državnoj školi.
Učenicima je nastava pomaknuta te su umjesto u 08.30h na nastavu počeli dolaziti u 10 sati. Treću godinu istraživanja, početak nastave je pomaknut na 08.50h. Ta promjena u satnici početka nastave pokazala je kakav utjecaj vrijeme dolaska učenika na nastavu ima na njihovo zdravlje.
Osim boljih sposobnosti pamćenja i koncentracije na gradivo, učenici kojima je nastava počinjala kasnije, imali su i manji rizik od razbolijevanja, pokazali su rezultati. Osim toga, postoji i manji rizik od pretilosti, a pokazalo se i da je kasniji odlazak u školu bolji i za mentalno zdravlje učenika koji su dulje spavali.
"Najveći utjecaj rano ustajanje i odlazak u školu ima na zdravlje učenika. Sve počinje fizičkim problemima, a onda se nastavlja na mentalne probleme i na kraju, ali ne i najmanje važno, i rezultatima na nastavi," tvrdi dr. David Kelley sa Open University.
Pretilost i depresija povezana je s ranim buđenjem i ranim odlaskom na nastavu, nastavlja Kelley, i potrebno je napraviti promjene za buduće zdravlje učenika.
"Postoji više istraživanja koja pokazuju slične rezultate na razini cijelog svijeta, tvrdi dr. Guy Meadows, suosnivač britanske Škole za spavanje, a koji nije sudjelovao u ovom istraživanju.
Istaknuo je da su britanski učenici šesti u svijetu po neispavanosti, a na prvom mjestu su američki.