Širokobriješkoj kompaniji ne naziru se limiti rasta i razvoja

FEAL sudjeluje u novom projektu - graditeljskom čudu u srcu Praga te širi proizvodnju i u Hrvatskoj

24.08.2024.
u 09:15

Iznimno zahtjevan objekt arhitektonsko je djelo ugledne Zahe Hadid iz Londona, koja je poznata po krajnje neobičnim ostvarenjima. FEAL će na novome objektu ugraditi profile koji čine jedan od najzahtjevnijih dijelova projekta

Jedan od najimpresivnijih objekata u Pragu, u jednome od najljepših gradova svijeta, gradit će širokobriješka kompanija FEAL s partnerom Spiralom, čime stalno pomiče granice mogućnosti uklapajući se u najsuvremenije trendove graditeljstva, piše Večernji list BiH.

Iznimno zahtjevan objekt arhitektonsko je djelo ugledne Zahe Hadid iz Londona, koja je poznata po krajnje neobičnim ostvarenjima. FEAL će na novome objektu ugraditi profile koji čine jedan od najzahtjevnijih dijelova projekta. U pitanju je objekt uz središnji gradski kolodvor. Omeđena željezničkim peronima kolodvora Masaryk na jugu, ulicom Na Florenci na sjeveru i Wilsonovom autocestom na istoku, Masaryčka je izgrađena na zapuštenom mjestu koje je nekoliko desetljeća stajalo napušteno.

Grad 100 tornjeva

Na zapadu Masaryčka zamjenjuje postojeće parkiralište na bulevaru Havlíčkova novim javnim trgom s čvorištima između gradske željezničke, tramvajske i autobusne mreže; definira se ulaz dobrodošlice u grad za putnike prigradske željeznice, kao i one koji koriste brzu željezničku vezu koja je trenutačno u izgradnji do međunarodne zračne luke u Pragu. Posebno je impresivno uzdužno metalno pročelje, u čemu će posebnu ulogu imati FEAL-ovi profili.

Smješten kilometar istočno od trga Staroměstské u središtu grada, Masaryčkin dizajn uspostavlja posebnu vezu s arhitekturom i urbanizmom starog grada Praga - poznatog kao "zlatni grad sa 100 tornjeva". Vanjske peraje unutar Masaryčkina pročelja pridonose zasjenjenju od sunca ljeti te daju posebnu dimenziju njegova zapadnog pročelja okrenutog prema tornjevima Starog grada, objašnjavaju arhitekti.

Integracija s modernizacijom Čeških željeznica povijesnog željezničkog kolodvora Masaryk stvara novi javni trg djelomično iznad željezničkih tračnica, Masaryčkin dizajn će poboljšati pristup željezničkim peronima ispod i osigurati nove pješačke rute između Florenca i Hybernská s obiju strana kolodvora. Ovaj će objekt imati više od 300.000 četvornih metara uredskog i maloprodajnog prostora raspoređenog na sedam razina na istočnom dijelu i devet razina na zapadnom kraju. Ovim se objektom revitalizira područje i vraća javni prostor zamjenom javnog parkirališta trgom koji dočekuje putnike u grad i omogućuje razmjenu između željeznice, tramvaja i gradskih autobusa. No, da bi mogli ostvarivati sve veće projekte, FEAL nastavlja širenje, a trenutačno je najvažnija izgradnja novog proizvodnog kompleksa u Karlovcu u Hrvatskoj u kojemu će se zaposliti više od 100 radnika metalske, elektro, kemijske i strojarske struke.

Nova tvornica opremljena je najnovijom tehnologijom za očuvanje okoliša, pročistačem voda i fotonaponskim panelima za vlastitu proizvodnju dijela električne energije. Na objektu se završavaju svi važniji radovi te se isporučuju oprema i strojevi koji će biti ugrađeni. Planirani početak proizvodnje je kraj ove godine. Sljedeće godine tvornica bi mogla početi raditi u punom pogonu. Zanimljiv je i podatak kako FEAL Hrvatska u svom pogonu može proizvesti ukupnu potrebnu količinu aluminijskih profila koju bi domaće tržište trebalo u idućih deset godina, naveli su iz FEAL-a.

Komponente vlakova

Prošle godine je zaokružen projekt u Ljubuškome, gdje je otvoren pogon koji se prostire na 4,5 tisuća m², a posebno se ističe fiber laser tehnologijom. Fiber laser je najučinkovitiji način laserskog rezanja i graviranja, prikladan za obradu tankih do debelih limova od aluminija, čelika i nehrđajućeg čelika te drugih obojenih metala kao što su bakar i mjed. Zahvaljujući višegodišnjem partnerstvu s najrenomiranijim kompanijama u oblasti željezničkog i autoprijevoza, FEAL je postao nezaobilazan u najmodernijim vlakovima ili pak tegljačima. U njihovim pogonima se grade čak i prozori za vlakove. U pitanju je cijeli proces proizvodnje od prešanja profila, obrade, bojenja do finalnog proizvoda.

Radi se o vrlo zahtjevnim proizvodima koji su izloženi snažnim vanjskim utjecajima i pritiscima. Proizvode više od 10 različitih vrsta vjetrobranskih otvora, kao i više od 30 različitih vrsta prozora. U vlakovima je "skriveno" i više od 4000 različitih aluminijskih komponenti za različite vlakove. Ovo tržište otvorilo im se zahvaljujući suradnji s velikim i zahtjevnim kupcima, što je rezultiralo brojnim projektima s Bombardier-Siemensom.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije