Funkcionalna Luka Brčko predstavlja okosnicu privrednog razvoja ne samo Brčko distrikta BiH nego i cijele Bosne i Hercegovine.
Preduvjet tome su značajnija ulaganja, snaženje javno-privatnog partnerstva u cilju osiguranja funkcionalnosti Luke koja značajno ovisi od izgradnje novog mosta Brčko-Gunja, uređenja korita rijeke Save, a što uključuje i deminiranje desne obale, te bolje cestovno i željezničko uvezivanje Brčko distrikta BiH, izjavio je danas ministar prometa i veza Bosne i Hercegovine Edin Forto otvarajući radionicu pod nazivom "Promoviranje Luke Brčko kao logističke kapije i njena bolja integracija u osnovni TEN-T koridor Rajna-Dunav".
Podsjetio je da je Ministarstvo u srpnju prošle godine u Brčkom bilo suorganizator konferencije o prometnoj infrastrukturi sa akcentom na pronalaženje mogućnosti za dalji razvoj Luke Brčko.
„Danas, imamo potpisan sporazum sa Vladom Republike Hrvatske o rekonstrukciji mosta Brčko – Gunja. Uspjeli smo osigurati 5 milijuna KM u Proračunu BiH za ovu namjenu. Postupak je u fazi izbora izvođača za izradu projekta rekonstrukcije, kako bismo osigurali uvjete da naredne godine započnu radovi na rekonstrukciji mosta, čime će se granični prijelaz sa Hrvatskom vratiti u punu funkciju“, naveo je ministar Forto.
Naglasio je kako je nakon višegodisnjeg zastoja, projekt deminiranja desne obale Save konačno aktivan i u implementaciji. Riječ je o grantu Europske komisije od 8 milijuna eura, a provodi se putem Ministarstva, uz podršku Svjetske banke. Projekt se provodi u suradnji za BHMAC-om, a obuhvaćeno je 79 lokacija u 9 općina i Brčko distriktu BiH.
U cilju obnove željezničkog pravca Tuzla – Brčko, Ministarstvo je apliciralo za sredstva EU za nastavak izrade projektne dokumentacije.
„Posebnu pažnju posvećujem unaprjeđenju željezničke komunikacije Doboj – Tuzla – Zvornik, uključujući prugu Tuzla – Brčko. To su generacijski projekti od kojih ovisi budući razvoj naše zemlje“, naglasio je Forto.
I ovom prilikom je naglasio kako je neophodno da vlasti Brčko distrikta usvoje plansku dokumentaciju od koje ovisi ruta i aktivnosti na izgradnji autoceste Sarajevo – Beograd.
„Moderan put koji će, preko Bijeljine, Brčkog i Tuzle omogućiti modernu i brzu cestovnu konekciju Sarajeva i Beograda je sigurno buduća žila-kucavica cijele regije. Izgradnja puta Tuzla – Brčko – Orašje, kao i puta Banja Luka – Bijeljina, omogućit će bolju povezanost svima onima koji žele koristeiti potencijale ovog kraja“, zaključio je ministar Forto.