Puštanje u promet najvećeg infrastrukturnog objekta na koridoru Vc, sve bolji turistički pokazatelji, otvaranje novih proizvodnih pogona... Godina koju ispraćamo puna je pozitivnih ekonomskih priča, izazovima i nestabilnostima na globalnim tržištima unatoč. No, na drugoj strani gospodarske vage i dalje veliki broj izazova - od skromnog ekonomskog rasta, pada izvoza i povećanja uvoza, nastavka rasta cijena i iznosa potrošačke košarice koju ne prati rast plaća...
Događaj broj jedan u smislu infrastrukture svakako je puštanje u promet poddionice Počitelj - Zvirovići dužine 11,07 km na kojoj se nalazi impresivni most Hercegovina, najviši objekt na koridoru Vc i jedan od najviših mostova u ovom dijelu Europe. S druge strane, u 2024. se nastavilo intenzivno raditi na sjevernoj strani koridora, u smjeru od Zenice i Žepča prema Doboju, aktivno je nekoliko gradilišta, a među njima je i najduža dionica Medakovo - Ozimica (21,3 km). U kontekstu pripreme novih infrastrukturnih projekata raspisan je natječaj za prve dvije sekcije brze ceste preko zapadne Hercegovine, dok je energetiku obilježila i financijska konstrukcija za gradnju nove vjetroelektrane koja će niknuti na platou sjeverno od Posušja, a za taj projekt potporu je dala i Europska unija.
S druge strane, pitanje izgradnje Južne interkonekcije, plinovoda koji ovaj vrijedni energent treba dovesti od Hrvatske, preko zapadne Hercegovine do središnje Bosne, u fokusu je uslijed činjenice da se Hrvatima uskraćuje ravnopravno sudjelovanje u njegovoj realizaciji. Realizirano je i nekoliko iznimno vrijednih investicija: u Varešu rudnik, u Rami i Grudama tvornice, u Lepenici kod Sarajeva Lidlov distributivni centar. Došlo je i do značajnog oporavka zračnog prometa - Sarajevo i Mostar glavne su zvijezde. Uz porast iznosa izravnog stranog investiranja, doduše još uvijek daleko od stvarnih potencijala BiH, agencije za ocjenu kreditnog rejtinga Standard & Poor's i Moody's Investors Service potvrdile su BiH suvereni kreditni rejting "B+ sa stabilnim izgledima" i "B3 sa stabilnim izgledima".
Počeli smo i s pregovorima o priključenju u Jedinstveno područje plaćanja u eurima (SEPA), što će donijeti ogromne koristi gospodarstvu. Nažalost, nismo ispunili uvjete za Plan rasta ostavši tako, za sada, bez vrijednih financijskih sredstava EU-a. Došlo je do pada vrijednosti izvoza, a porasta uvoza, a osim toga, nije riješeno pitanje produljenja vremena za vozače iz BiH u EU. Sindikalna košarica nezaustavljivo raste, posljednji podatak je da iznosi 3107,50 KM, dok je njezina pokrivenost prosječnom plaćom tek 44,05%. Put prema EU i reforme koje će ga pratiti jedini su način podizanja životnog standarda. •